Marketing desk

Praktische informatie over marketing en communicatie

Zonder klanten geen business, maar hoe vind je die klanten? Via verschillende vormen van marketing. Je leest er alles over in de marketingdesk.

Leve het idee!

Marketing desk

Column Gert-Jan van de Sanden | Nieuwe mediamix

Er is veel veranderd in de wereld van reclame en media. Ook voor de kleinere regionale bedrijven. Een decennium geleden kon een ondernemer bij zijn mediamix nog volstaan met een rondje dagbl ...lees verder

19 april 2018

Effectief reclame maken met kleine budgetten? Het kan!

Marketing desk

Column Gert-Jan van de Sanden | Marketing in mkb

Iedereen kent ze wel; die reclame- en marketingstunts, waarbij met weinig inzet giga resultaten worden bereikt. Leuk bedacht, fraai vormgeven en vooral breed ingezet. Oftewel, er is een flin ...lees verder

19 april 2018

Ook ik heb mijn aanpak moeten herzien

Marketing desk

Column Gert-Jan van de Sanden | Schoenmaker update je leest

In deze column ga ik het ook eens een keer over mezelf hebben. Ik schrijf inmiddels enkele jaren over de veranderingen voor reclame en communicatie in midden- en kleinbedrijf door interneton ...lees verder

19 april 2018

"We willen de ticketmarkt opschudden"

Marketing desk

Elsita Meyer-Brandt over het veroveren van Nederland

Met activiteiten in 180 landen en kantoren in 7 landen is Eventbrite een grote speler in de markt van ticketing & events. Elsita helpt het bedrijf om internationale markten te ontdekken ...lees verder

19 april 2018

Effectief reclame maken met kleine budgetten? Het kan! (Deel 2)

Marketing desk

Column Gert-Jan van de Sanden | Klant zoekt jou!

Mijn vorige column eindigde ik met de stelling ‘Klanten zijn naar je op zoek!’ Niets is minder waar. Juist dat is het meest essentiele dat er veranderd is in de communicatiemix. Met hagel sc ...lees verder

19 april 2018

Reclame die niks kost…

Marketing desk

Column Gert-Jan van de Sanden | Gratis exposure?

Voor niets gaat de zon op! Dat weten we allemaal. Toch wil iedereen als het even kan voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Zeker wanneer het reclame maken betreft. In mijn praktijk ko ...lees verder

19 april 2018

Projectnamen: maak ze serieus absurd

Marketing desk

Column Joachim ter Haar | Hecht je niet aan naam concept

Vorige week gaf ik een workshop aan een bevlogen groep start-ups. De ondernemers hadden prachtige veelbelovende concepten met de meest uiteenlopende namen waar ze uren en soms dagen aan hadd ...lees verder

19 april 2018

Wat doen de kenners zelf aan SEO?

Marketing desk

Onderzoek vindbaarheid online marketing opleidingen

Online vindbaarheid is voor steeds meer bedrijven van groot belang. Er zijn dan ook steeds meer partijen die opleidingen en trainingen verzorgen op dit gebied. Hoe goed zijn zij eigenlijk ze ...lees verder

19 april 2018

Komkommertijd? Kom-kom-maar-klant!

Marketing desk

Column Gert-Jan van der Sanden | Exposure in de zomer

Vrouwen bloot, handel dood. Iedereen kent deze uitdrukking wel. Het goede weer heeft zich de afgelopen weken behoorlijk gemanifesteerd; de zomer is nu volop aan de gang. Komkommertijd dus... ...lees verder

18 april 2018

Wat ze je niet vertellen als je een bedrijf start

Marketing desk

Column Terry van den Bemt | Leer verkopen, dat is cruciaal

Je kent ze vast wel. Al die goede ‘adviezen’ en waarschuwingen aan starters: Dat het volle bak werken wordt. Dat je je vrienden niet gaat zien, lange dagen gaat maken. Dat je 38 keer je busi ...lees verder

18 april 2018

Getoond 131 tot en met 140 van 156 totaal, er zijn meerdere pagina's