Marketing desk

Praktische informatie over marketing en communicatie

Zonder klanten geen business, maar hoe vind je die klanten? Via verschillende vormen van marketing. Je leest er alles over in de marketingdesk.

Het kan echt: zakelijk communiceren zonder e-mail

Bespaar 90 procent van je tijd via deze tips!

Werken zonder e-mail klinkt als onhaalbare toekomstmuziek. Maar als je kijkt naar de mogelijkheden van cloud services kijkt, dan is het idee helemaal niet zo gek of onhaalbaar. Werken met minder e-mail: start vandaag!

05 september 2018

Net zo snel groeien als Dropbox? Start met growth hacking!

Column Willemijn Welten | Dropbox, Hotmail en Airbnb

Als je Dropbox gebruikt om je bestanden op te slaan en niet onder een steen gewoond hebt, kun je het niet gemist hebben: jij krijgt als gebruiker gratis extra opslagruimte als je andere mensen overhaalt ook Dropbox te gebruiken. Gratis meer ruimte voor je vakantiekiekjes en andere belangrijke bestanden, hoe relaxed is dat? En ook superslim van Dropbox, want wie geloof jij eerder: je vrienden of een bedrijf dat zijn eigen product aanprijst?

05 september 2018

Waarom een mobielvriendelijke website noodzakelijk is

Column Ruben de Vries | Doe de test

Surfen op je mobiele telefoon is nog nooit zo populair geweest als op dit moment. Steeds meer Nederlanders pakken het mobieltje om informatie te zoeken, zich te oriënteren en om producten te kopen. Veel websites zijn hier alleen nog niet helemaal klaar voor. Maar waarom is een mobiel vriendelijk nu echt zo belangrijk?

05 september 2018

Een blog op je site: wel of niet doen?

Column Linda Krijns | De voor- en nadelen

Volgens sommigen is bloggen de heilige graal voor bedrijven. Maar is dat ook zo? Natuurlijk biedt het voordelen om te bloggen, maar er zijn wel degelijk ook nadelen. Ik zet de voor- en nadelen hier op een rij, dan kun je een eigen afweging maken.

05 september 2018

Seo, de webshop optimalisatie tip van 2015

Goed gevonden worden via SEO

Hoog in de Google rangschikking komen, is ook in 2015 een belangrijke to do op het gebied van online marketing voor het mkb. Want ook al stijgt het gebruik van social media, voor verwijzing naar je site blijft SEO key. MKB Servicedesk sprak hierover met seo expert Lennart Ruigrok.

05 september 2018

7 manieren om je online advertenties met de feestdagen extra impact te geven

Column Wim van der Kooi | Adverteren rondom de feestdagen

In het algemeen zijn de landingspagina’s waarnaar de advertenties verwijzen cruciaal voor een hoge conversie. Speciaal voor de feestdagen zijn er nog meer zaken waar je op kunt letten.

04 september 2018

Wat je zegt ben je zelf

Column Marianne van de Water | Woordgebruik bij telefonische acquisitie

Wat je zegt ben je zelf. Ofwel: de woorden die je gebruikt laten zien wie je van binnen bent. Dat is mooi, want deze wetenschap kun je gebruiken om je doel te bereiken in ieder gesprek.

02 augustus 2018

Persoonlijke aandacht, daar gaat het om!

Ook bij koude acquisitie

Ik bewandel met een klant het pad van een opdracht. Ik spreek de klant en hij zegt: “Geweldig wat je doet, wanneer starten we?” Héél leuk. Maar van het pad er naartoe kan ik ook zo genieten.

02 augustus 2018

Wat is nu precies cold calling of koude acquisitie?

Column Marianne van de Water | Nieuwe business

Wel, volgens Wikipedia het volgende: cold calling is een Engelse term die binnen de marketing, meer in het bijzonder de persoonlijke verkoop, refereert aan het benaderen van personen die nog geen relatie met de onderneming hebben.

02 augustus 2018

Maak van je site meer dan een verkoopbrochure

Column Linda Krijns | 3 tips voor een goede website

Iedere ondernemer die ik spreek wil eigenlijk hetzelfde: hoger in Google, meer bezoekers op de website en meer verkoop door diezelfde website. Als ik dan hun site bezoek, blijkt de praktijk vaak heel anders. Veel websites zijn namelijk veredelde verkoopbrochures waar het eigen aanbod centraal staat, niet de klant. Daarom 3 tips hoe je die saaie digitale brochure geleidelijk ombuigt naar een echte marketingmotor.

02 augustus 2018

Offerte maken: een moetje of een kans?

Column Bart Groothuis | Offerteleed

In de pauze van een doodsaaie informatieavond op de middelbareschool van onze kinderen hoor ik, terwijl ik een kopje koffie tap uit zo’n enorm grote koffiekan, achter me flarden van zinnen die mijn aandacht trekken. De woorden die me triggeren zijn 'gunnen', 'moeilijke markt', 'offertes'. "Aha", denk ik, "misschien wordt het toch nog een leuke avond". En dat werd het ook.

02 augustus 2018

Op welke kanalen kan ik adverteren voor mijn webwinkel?

Wat past het best bij jouw shop?

Past Facebook, LinkedIn, Beslist.nl of Marktplaats het best bij jou? Er zijn veel kanalen waarop je jouw webshop onder de aandacht kunt brengen. Een vergelijking van een aantal populaire kanalen.

02 augustus 2018

Goed voornemen: acquisitie waar je blij van wordt

Column Marianne van de Water | Ben jij goed gestart?

Goede voornemens in het nieuwe jaar, dat kan natuurlijk niet uitblijven. En de maand januari is al weer voorbij. Hoe staat het nu met jouw goede (acquisitie) voornemens?

02 augustus 2018

'Track' jij het ook even niet meer?

Column Marianne van de Water | Koude acquisitie bijhouden

Ben je soms het spoor even bijster... tja het valt ook niet mee. Je wil graag zoveel vertellen aan de telefoon. Dat snap ik best. Ik wil graag een ervaring met je delen, inclusief een paar belangrijke lessen.

02 augustus 2018

Zo kom je tot de ideale opstelling van jouw sales organisatie

Column Terry van den Bemt | Het farmer- en huntermodel heeft z’n tijd gehad

De afgelopen jaren heb ik – en met mij ongetwijfeld veel commercieel directeuren, managers en ondernemers – meermaals nagedacht over hoe we een commerciële organisatie het beste kunnen inrichten. Vragen als: hoe haal ik het beste uit mijn salesteam; hoe zorg ik dat iedereen vanuit zijn kracht werkt; hoe bied ik mijn talenten voldoende perspectief; en hoe zorg ik voor genoeg groei om de stap naar de volgende fase te kunnen maken?

02 augustus 2018

De Blitz met Niks

Column Marianne van de Water| Van DM ronde naar acquisitie

Mijn mailbox komt altijd vanzelf vol. Hebben jullie dat nu ook? Sommige nieuwsbrieven lees ik meteen, andere zet ik even apart voor een leesmoment. Zo’n schone inbox voelt beter.

02 augustus 2018

Uw onderscheid, uw goud

Column Gert-Jan van de Sanden

We gaan vandaag een héél moeilijk begrip toelichten. Althans dat vinden veel klanten van mij: Unique Selling Proposition, kortweg afgekort met USP. Een unique selling proposition is een factor die een product onderscheidt van zijn concurrenten, zoals bijvoorbeeld laagste kosten, hoogste kwaliteit of het enige product in zijn soort. Een USP kan worden gezien als ‘wat je hebt dat de concurrenten niet hebben of doen’.

02 augustus 2018

7 gewoontes van effectieve bellers

Column Marianne van de Water | Acquisitie a la Covey!

Dit naar aanleiding van het boek geschreven door Stephen Covey, The 7 Habits of Highly Effective People en de trainingen die daarop gebaseerd zijn. Het is alweer een poosje geleden dat ik het boek voor de eerste keer las, er ging een wereld voor me open. Stephen Covey liet zien waar het om gaat.

02 augustus 2018

Getoond 37 tot en met 54 van 157 totaal, er zijn meerdere pagina's