Marketing desk

Praktische informatie over marketing en communicatie

Zonder klanten geen business, maar hoe vind je die klanten? Via verschillende vormen van marketing. Je leest er alles over in de marketingdesk.

Wat je zegt ben je zelf

Column Marianne van de Water | Woordgebruik bij telefonische acquisitie

Wat je zegt ben je zelf. Ofwel: de woorden die je gebruikt laten zien wie je van binnen bent. Dat is mooi, want deze wetenschap kun je gebruiken om je doel te bereiken in ieder gesprek.

02 augustus 2018

Persoonlijke aandacht, daar gaat het om!

Ook bij koude acquisitie

Ik bewandel met een klant het pad van een opdracht. Ik spreek de klant en hij zegt: “Geweldig wat je doet, wanneer starten we?” Héél leuk. Maar van het pad er naartoe kan ik ook zo genieten.

02 augustus 2018

Netwerken: goed idee

Column jurist Pauline de Boer

Onderschat niet de kracht van netwerken. Voor jou als ondernemer is het niet alleen een goede manier om je product of dienst onder de aandacht te brengen, maar ook een belangrijk middel om te klankborden met andere ondernemers.

02 augustus 2018

Wat is nu precies cold calling of koude acquisitie?

Column Marianne van de Water | Nieuwe business

Wel, volgens Wikipedia het volgende: cold calling is een Engelse term die binnen de marketing, meer in het bijzonder de persoonlijke verkoop, refereert aan het benaderen van personen die nog geen relatie met de onderneming hebben.

02 augustus 2018

Maak van je site meer dan een verkoopbrochure

Column Linda Krijns | 3 tips voor een goede website

Iedere ondernemer die ik spreek wil eigenlijk hetzelfde: hoger in Google, meer bezoekers op de website en meer verkoop door diezelfde website. Als ik dan hun site bezoek, blijkt de praktijk vaak heel anders. Veel websites zijn namelijk veredelde verkoopbrochures waar het eigen aanbod centraal staat, niet de klant. Daarom 3 tips hoe je die saaie digitale brochure geleidelijk ombuigt naar een echte marketingmotor.

02 augustus 2018

Offerte maken: een moetje of een kans?

Column Bart Groothuis | Offerteleed

In de pauze van een doodsaaie informatieavond op de middelbareschool van onze kinderen hoor ik, terwijl ik een kopje koffie tap uit zo’n enorm grote koffiekan, achter me flarden van zinnen die mijn aandacht trekken. De woorden die me triggeren zijn 'gunnen', 'moeilijke markt', 'offertes'. "Aha", denk ik, "misschien wordt het toch nog een leuke avond". En dat werd het ook.

02 augustus 2018

'Doe maar de advertentie van de vorige keer'

Column Gert-Jan van de Sanden | Herhaling voor nadruk?

Hoe dikwijls ik dat in mijn praktijk al gehoord heb. Veel kleinere ondernemers nemen nauwelijks de moeite om na te denken over hun advertenties. Ze nemen het gemak van de langskomende acquisiteur voor lief en volstaan dan met een herhaling van de laatstgeplaatste uiting. (Hetzelfde geldt voor de banners op een webportal, het blaadje van de vereniging en ga zo maar verder).

02 augustus 2018

Op welke kanalen kan ik adverteren voor mijn webwinkel?

Wat past het best bij jouw shop?

Past Facebook, LinkedIn, Beslist.nl of Marktplaats het best bij jou? Er zijn veel kanalen waarop je jouw webshop onder de aandacht kunt brengen. Een vergelijking van een aantal populaire kanalen.

02 augustus 2018

Laat je acquisitie groeien en bloeien

Column Marianne van de Water | Aandacht voor acquisitie

Om acquisitie beter te (laten) begrijpen, zodat anderen het snappen en zij zelf makkelijker aan koude acquisitie kunnen (gaan) doen, gebruik ik soms metaforen. Deze keer de metafoor: bloemen en planten.

02 augustus 2018

Goed voornemen: acquisitie waar je blij van wordt

Column Marianne van de Water | Ben jij goed gestart?

Goede voornemens in het nieuwe jaar, dat kan natuurlijk niet uitblijven. En de maand januari is al weer voorbij. Hoe staat het nu met jouw goede (acquisitie) voornemens?

02 augustus 2018

Getoond 31 tot en met 40 van 151 totaal, er zijn meerdere pagina's