Marketing desk

Praktische informatie over marketing en communicatie

Zonder klanten geen business, maar hoe vind je die klanten? Via verschillende vormen van marketing. Je leest er alles over in de marketingdesk.

Het geheim van de Smoking Gun

Column Terry van den Bemt | Saleslift

Ieder salesgesprek heeft een ‘Smoking Gun’ nodig: het onweerlegbare argument dat jij op tafel legt om jouw verhaal te bewijzen. Wat is jouw Smoking Gun?

02 augustus 2018

De 5 grootste valkuilen bij koude acquisitie

Column Marianne van de Water | Beluitstel, wie kent het niet

Als je geen nieuwe klanten wilt zijn dit de zaken waaraan je beslist moet voldoen:1. geen interesse, 2. doe vooral niet wat je beloofd, 3. zet een verveeld gezicht op, dit werkt zodanig door in je hele lijf, 4 blijf passief, 5 raffel je verhaal snel af, 6 wees vooral onbeleefd. 7 knal de hoorn er tussentijds op. Herken je dit ? Hopelijk niet.

02 augustus 2018

Verkopen met de GTNUV-regel

Column Ralph Karseboom | Tips voor betere sales

Vandaag breng ik jou de GTNUV-regel onder de aandacht. Wat is de GTNUV-regel? Het is een afkorting voor geld, tijd, nodig, urgentie en vertrouwen. De GTNUV-regel legt de 5 meest gebruikte bezwaren op jouw sales calls of vergaderingen uit. Tevens leer jij deze een positieve wending te geven.

03 juli 2018

Hoe verbeter ik mijn retentie?

Zorg dat je klanten terugkeren | 5 tips

Nieuwe klanten werven is tijdrovend. Het loont dan ook om je meer te richten op het behoud van je bestaande klanten: retentie. Hoe zorg je er nu voor dat ze bij je blijven? En nog belangrijker, hoe zorg je ervoor dat ze van je blijven kopen?

14 juni 2018

Hoe gebruik ik media in mijn marketingstrategie?

Drie groepen media waarvan je gebruikmaakt

Als je over digitale marketing praat, dan denk je al snel aan betaalde reclames. Marketing op je eigen websites en free publicity via andere websites zien ondernemers nog weleens over het hoofd, terwijl een mix van allerlei mediagroepen je juist veel opleveren. Wat houden deze groepen in en hoe moet je ervan gebruikmaken?

14 juni 2018

Maak naam als expert op je vakgebied

Tips om in de publiciteit te komen

Erkenning voor je professionaliteit is natuurlijk altijd leuk en streelt je ijdelheid. Publiciteit heeft vooral zakelijk voordeel. Wie in de media als expert wordt geïnterviewd over zijn product of vak, ontvangt daarmee vaak goedkeuring.

14 juni 2018

3 manieren om geld te verdienen met online video

Van Adsense tot merchandising en events

Heb jij video’s die goed bekeken worden? Een YouTube-kanaal met veel abonnees? Daar kun je geld mee verdienen! Maar hoe doe je dat? Een paar tips.

14 juni 2018

Autoriteit worden binnen een nieuwe deelmarkt?

Column Kevin Sozanski | Keezo

Je hebt een idee voor een nieuwe business, cool! Dikke kans dat je helemaal (nog) geen kaas hebt gegeten van deze nieuwe deelmarkt waar jij in wilt gaan rond spartelen. Niet getreurd, met de nodige research kunnen we allemaal een expert worden over een bepaald onderwerp.

14 juni 2018

Gratis weggeven kan je als ondernemer veel opleveren

Leer van App de Vakantiedokter van Zilveren Kruis

‘Gratis’ vinden veel ondernemers een vies woord. Je bedrijf kan niet groot worden als je dingen gratis weggeeft, denken velen. Maar niets is minder waar. Als je iets weggeeft, krijg je er veel voor terug.

14 juni 2018

Het belang van een online marketing plan

Column Zuleikha Meijen | Zulutions

Vooral binnen het midden- en kleinbedrijf wordt gedacht dat marketing bestaat uit adverteren en sales en dat investeren in online marketing, dus ook een plan, weggegooid geld is. Niets is minder waar. Het maken van een online marketing plan is namelijk een leerzaam, waardevol proces. Het kost weliswaar tijd en commitment en vereist uren onderzoek maar het komt jouw bedrijf ten goede.

14 juni 2018

5 tips voor aantrekkelijke content op je website

Column Linda Krijns | Meer bezoekers trekken

Met aantrekkelijke content op je website trek je meer bezoekers naar je website en met een beetje geluk creëer je bovendien een bezoekersstroom die vele jaren blijft bestaan. De investering in content verdien je daarmee terug. Maar wat is dan aantrekkelijke content?

14 juni 2018

Klanten trekken met goede content

Column Linda Krijns | Mix 4 soorten content

Meer klanten trekken naar je website of naar de fysieke locatie(s) van je bedrijf kan met aantrekkelijke content. Vaak is het lastig om te bedenken met welke content je die nieuwe klant kunt overtuigen van je meerwaarde. Het antwoord zit hem in de juiste mix van vier soorten content.

14 juni 2018

Hoe komt mijn bedrijf in de publiciteit?

Drie tips voor een succesvolle voorbereiding

Publiciteit helpt je om onder de aandacht te komen van klanten en andere relaties. Positief nieuws is goed voor het bedrijfsimago. De hamvraag is: hoe komt mijn bedrijf in de publiciteit? In de krant, op radio en TV?

19 april 2018

Hoe verdien jij geld op Koningsdag?

Profiteer als ondernemer van deze feestdag

Op 27 april is het Koningsdag. Deze officiële feestdag wordt traditiegetrouw gevierd met vrijmarkten, muziek, drank en vrolijkheid. De echte ondernemer ziet hier natuurlijk volop handel.

19 april 2018

Word een boeiende expert met content marketing!

Adverteren doe je sociaal, lokaal en mobiel

Je bent het meest aantrekkelijke bedrijf op jouw terrein in je wijk, stad of regio. Laat dat overal zien en horen, niet (alleen) in reclame maar met eigen video en artikelen. Ook jij moet aan content marketing doen in 2013.

19 april 2018

E-book eerste hulp bij Social media

Leer netwerken aan de online #stamtafel

4 op de 10 ondernemers passen social media toe voor hun bedrijf. Ze gebruiken deze online platforms om nieuwe klanten te vinden én om met huidige klanten in gesprek te gaan. Zorg je dat ook jíj handig gebruik maakt van de voordelen van social media!

19 april 2018

Nederlandse ondernemer bepaalt decor Tour de France

Live hangout met Stefan Aspers van Movico

Het Brabantse bedrijf Movico bepaalt het decor van zowel de start- als de finishlijn van de Tour de France. Zo'n 34 medewerkers zijn tijdens het internationale wielerevenement dagelijks bezig om het 28-delige decor te transporteren en op te bouwen. Commercieel directeur Stefan Aspers vertelt hoe het is: een rol spelen in zo'n groot evenement.

19 april 2018

Hoe gebruik ik guerrillamarketing voor mijn startup?

Steek concurrenten de loef af via guerrillamarketing

Guerrillamarketing is een marketingtechniek waarbij je met beperkte middelen, zoveel mogelijk bereikt. Deze vorm van marketing is efficiënt, low budget, verrassend, ludiek, interactief en veroorzaakt een buzz. Oftewel: ideaal voor starters!

19 april 2018

Getoond 55 tot en met 72 van 157 totaal, er zijn meerdere pagina's