Marketing desk

Praktische informatie over marketing en communicatie

Zonder klanten geen business, maar hoe vind je die klanten? Via verschillende vormen van marketing. Je leest er alles over in de marketingdesk.

Kennisniveau over klanten in mkb kan beter

Marketing

Column Robert Arnoldy | Klantonderzoek bevordert verkoop

Ken ik mijn klanten? Wat willen zij eigenlijk? En hoe speel ik daarop in? Hoe kom ik achter de wensen van mijn klant? Zijn mijn klanten tevreden of kan het beter? Deze vragen zou elke mkb’er

02 augustus 2018

Wat je zegt ben je zelf

Columns

Column Marianne van de Water | Woordgebruik bij telefonische acquisitie

Wat je zegt ben je zelf. Ofwel: de woorden die je gebruikt laten zien wie je van binnen bent. Dat is mooi, want deze wetenschap kun je gebruiken om je doel te bereiken in ieder gesprek.

02 augustus 2018

Persoonlijke aandacht, daar gaat het om!

MKB Nieuws

Ook bij koude acquisitie

Ik bewandel met een klant het pad van een opdracht. Ik spreek de klant en hij zegt: “Geweldig wat je doet, wanneer starten we?” Héél leuk. Maar van het pad er naartoe kan ik ook zo genieten

02 augustus 2018

Netwerken: goed idee

Netwerken

Column jurist Pauline de Boer

Onderschat niet de kracht van netwerken. Voor jou als ondernemer is het niet alleen een goede manier om je product of dienst onder de aandacht te brengen, maar ook een belangrijk middel om t

02 augustus 2018

Maak van je site meer dan een verkoopbrochure

Columns

Column Linda Krijns | 3 tips voor een goede website

Iedere ondernemer die ik spreek wil eigenlijk hetzelfde: hoger in Google, meer bezoekers op de website en meer verkoop door diezelfde website. Als ik dan hun site bezoek, blijkt de praktijk

02 augustus 2018

Wat is nu precies cold calling of koude acquisitie?

Columns

Column Marianne van de Water | Nieuwe business

Wel, volgens Wikipedia het volgende: cold calling is een Engelse term die binnen de marketing, meer in het bijzonder de persoonlijke verkoop, refereert aan het benaderen van personen die nog

02 augustus 2018

Offerte maken: een moetje of een kans?

MKB Nieuws

Column Bart Groothuis | Offerteleed

In de pauze van een doodsaaie informatieavond op de middelbareschool van onze kinderen hoor ik, terwijl ik een kopje koffie tap uit zo’n enorm grote koffiekan, achter me flarden van zinnen d

02 augustus 2018

'Doe maar de advertentie van de vorige keer'

Columns

Column Gert-Jan van de Sanden | Herhaling voor nadruk?

Hoe dikwijls ik dat in mijn praktijk al gehoord heb. Veel kleinere ondernemers nemen nauwelijks de moeite om na te denken over hun advertenties. Ze nemen het gemak van de langskomende acquis

02 augustus 2018

Op welke kanalen kan ik adverteren voor mijn webwinkel?

Marketing

Wat past het best bij jouw shop?

Past Facebook, LinkedIn, Beslist.nl of Marktplaats het best bij jou? Er zijn veel kanalen waarop je jouw webshop onder de aandacht kunt brengen. Een vergelijking van een aantal populaire kan

02 augustus 2018

Laat je acquisitie groeien en bloeien

Columns

Column Marianne van de Water | Aandacht voor acquisitie

Om acquisitie beter te (laten) begrijpen, zodat anderen het snappen en zij zelf makkelijker aan koude acquisitie kunnen (gaan) doen, gebruik ik soms metaforen. Deze keer de metafoor: bloemen

02 augustus 2018

Getoond 31 tot en met 40 van 156 totaal, er zijn meerdere pagina's