Marketing desk

Praktische informatie over marketing en communicatie

Zonder klanten geen business, maar hoe vind je die klanten? Via verschillende vormen van marketing. Je leest er alles over in de marketingdesk.

Laat je acquisitie groeien en bloeien

Column Marianne van de Water | Aandacht voor acquisitie

Om acquisitie beter te (laten) begrijpen, zodat anderen het snappen en zij zelf makkelijker aan koude acquisitie kunnen (gaan) doen, gebruik ik soms metaforen. Deze keer de metafoor: bloemen en planten.

02 augustus 2018

Goed voornemen: acquisitie waar je blij van wordt

Column Marianne van de Water | Ben jij goed gestart?

Goede voornemens in het nieuwe jaar, dat kan natuurlijk niet uitblijven. En de maand januari is al weer voorbij. Hoe staat het nu met jouw goede (acquisitie) voornemens?

02 augustus 2018

Gezond groeien: gebruik je data

Data-driven marketing en sales

Groeien zonder de gezondheid van je bedrijf in gevaar te brengen. Dat is de kunst. Hoe weet je of je op de goede weg bent? De data uit je sales en marketing vertellen je vaak meer dan genoeg. Is jouw bedrijf al data-driven? Tips en tricks.

02 augustus 2018

'Track' jij het ook even niet meer?

Column Marianne van de Water | Koude acquisitie bijhouden

Ben je soms het spoor even bijster... tja het valt ook niet mee. Je wil graag zoveel vertellen aan de telefoon. Dat snap ik best. Ik wil graag een ervaring met je delen, inclusief een paar belangrijke lessen.

02 augustus 2018

Zo kom je tot de ideale opstelling van jouw sales organisatie

Column Terry van den Bemt | Het farmer- en huntermodel heeft z’n tijd gehad

De afgelopen jaren heb ik – en met mij ongetwijfeld veel commercieel directeuren, managers en ondernemers – meermaals nagedacht over hoe we een commerciële organisatie het beste kunnen inrichten. Vragen als: hoe haal ik het beste uit mijn salesteam; hoe zorg ik dat iedereen vanuit zijn kracht werkt; hoe bied ik mijn talenten voldoende perspectief; en hoe zorg ik voor genoeg groei om de stap naar de volgende fase te kunnen maken?

02 augustus 2018

Uw onderscheid, uw goud

Column Gert-Jan van de Sanden

We gaan vandaag een héél moeilijk begrip toelichten. Althans dat vinden veel klanten van mij: Unique Selling Proposition, kortweg afgekort met USP. Een unique selling proposition is een factor die een product onderscheidt van zijn concurrenten, zoals bijvoorbeeld laagste kosten, hoogste kwaliteit of het enige product in zijn soort. Een USP kan worden gezien als ‘wat je hebt dat de concurrenten niet hebben of doen’.

02 augustus 2018

De Blitz met Niks

Column Marianne van de Water| Van DM ronde naar acquisitie

Mijn mailbox komt altijd vanzelf vol. Hebben jullie dat nu ook? Sommige nieuwsbrieven lees ik meteen, andere zet ik even apart voor een leesmoment. Zo’n schone inbox voelt beter.

02 augustus 2018

7 gewoontes van effectieve bellers

Column Marianne van de Water | Acquisitie a la Covey!

Dit naar aanleiding van het boek geschreven door Stephen Covey, The 7 Habits of Highly Effective People en de trainingen die daarop gebaseerd zijn. Het is alweer een poosje geleden dat ik het boek voor de eerste keer las, er ging een wereld voor me open. Stephen Covey liet zien waar het om gaat.

02 augustus 2018

De 5 grootste valkuilen bij koude acquisitie

Column Marianne van de Water | Beluitstel, wie kent het niet

Als je geen nieuwe klanten wilt zijn dit de zaken waaraan je beslist moet voldoen:1. geen interesse, 2. doe vooral niet wat je beloofd, 3. zet een verveeld gezicht op, dit werkt zodanig door in je hele lijf, 4 blijf passief, 5 raffel je verhaal snel af, 6 wees vooral onbeleefd. 7 knal de hoorn er tussentijds op. Herken je dit ? Hopelijk niet.

02 augustus 2018

Het geheim van de Smoking Gun

Column Terry van den Bemt | Saleslift

Ieder salesgesprek heeft een ‘Smoking Gun’ nodig: het onweerlegbare argument dat jij op tafel legt om jouw verhaal te bewijzen. Wat is jouw Smoking Gun?

02 augustus 2018

Getoond 41 tot en met 50 van 156 totaal, er zijn meerdere pagina's