Marketing desk

Praktische informatie over marketing en communicatie

Zonder klanten geen business, maar hoe vind je die klanten? Via verschillende vormen van marketing. Je leest er alles over in de marketingdesk.

Uw onderscheid, uw goud

Column Gert-Jan van de Sanden

We gaan vandaag een héél moeilijk begrip toelichten. Althans dat vinden veel klanten van mij: Unique Selling Proposition, kortweg afgekort met USP. Een unique selling proposition is een factor die een product onderscheidt van zijn concurrenten, zoals bijvoorbeeld laagste kosten, hoogste kwaliteit of het enige product in zijn soort. Een USP kan worden gezien als ‘wat je hebt dat de concurrenten niet hebben of doen’.

02 augustus 2018

De Blitz met Niks

Column Marianne van de Water| Van DM ronde naar acquisitie

Mijn mailbox komt altijd vanzelf vol. Hebben jullie dat nu ook? Sommige nieuwsbrieven lees ik meteen, andere zet ik even apart voor een leesmoment. Zo’n schone inbox voelt beter.

02 augustus 2018

7 gewoontes van effectieve bellers

Column Marianne van de Water | Acquisitie a la Covey!

Dit naar aanleiding van het boek geschreven door Stephen Covey, The 7 Habits of Highly Effective People en de trainingen die daarop gebaseerd zijn. Het is alweer een poosje geleden dat ik het boek voor de eerste keer las, er ging een wereld voor me open. Stephen Covey liet zien waar het om gaat.

02 augustus 2018

De 5 grootste valkuilen bij koude acquisitie

Column Marianne van de Water | Beluitstel, wie kent het niet

Als je geen nieuwe klanten wilt zijn dit de zaken waaraan je beslist moet voldoen:1. geen interesse, 2. doe vooral niet wat je beloofd, 3. zet een verveeld gezicht op, dit werkt zodanig door in je hele lijf, 4 blijf passief, 5 raffel je verhaal snel af, 6 wees vooral onbeleefd. 7 knal de hoorn er tussentijds op. Herken je dit ? Hopelijk niet.

02 augustus 2018

Het geheim van de Smoking Gun

Column Terry van den Bemt | Saleslift

Ieder salesgesprek heeft een ‘Smoking Gun’ nodig: het onweerlegbare argument dat jij op tafel legt om jouw verhaal te bewijzen. Wat is jouw Smoking Gun?

02 augustus 2018

Verkopen met de GTNUV-regel

Column Ralph Karseboom | Tips voor betere sales

Vandaag breng ik jou de GTNUV-regel onder de aandacht. Wat is de GTNUV-regel? Het is een afkorting voor geld, tijd, nodig, urgentie en vertrouwen. De GTNUV-regel legt de 5 meest gebruikte bezwaren op jouw sales calls of vergaderingen uit. Tevens leer jij deze een positieve wending te geven.

03 juli 2018

Hoe verbeter ik mijn retentie?

Zorg dat je klanten terugkeren | 5 tips

Nieuwe klanten werven is tijdrovend. Het loont dan ook om je meer te richten op het behoud van je bestaande klanten: retentie. Hoe zorg je er nu voor dat ze bij je blijven? En nog belangrijker, hoe zorg je ervoor dat ze van je blijven kopen?

14 juni 2018

Hoe gebruik ik media in mijn marketingstrategie?

Drie groepen media waarvan je gebruikmaakt

Als je over digitale marketing praat, dan denk je al snel aan betaalde reclames. Marketing op je eigen websites en free publicity via andere websites zien ondernemers nog weleens over het hoofd, terwijl een mix van allerlei mediagroepen je juist veel opleveren. Wat houden deze groepen in en hoe moet je ervan gebruikmaken?

14 juni 2018

Maak naam als expert op je vakgebied

Tips om in de publiciteit te komen

Erkenning voor je professionaliteit is natuurlijk altijd leuk en streelt je ijdelheid. Publiciteit heeft vooral zakelijk voordeel. Wie in de media als expert wordt geïnterviewd over zijn product of vak, ontvangt daarmee vaak goedkeuring.

14 juni 2018

3 manieren om geld te verdienen met online video

Van Adsense tot merchandising en events

Heb jij video’s die goed bekeken worden? Een YouTube-kanaal met veel abonnees? Daar kun je geld mee verdienen! Maar hoe doe je dat? Een paar tips.

14 juni 2018

Getoond 51 tot en met 60 van 156 totaal, er zijn meerdere pagina's