Marketing desk

Praktische informatie over marketing en communicatie

Zonder klanten geen business, maar hoe vind je die klanten? Via verschillende vormen van marketing. Je leest er alles over in de marketingdesk.

Mond-tot-mondreclame of aanbevelingen op internet?

Column Bella Arzt | Het belang van persoonlijke verhalen

Het mooiste is natuurlijk om zowel mond-tot-mondreclame te krijgen als aanbevelingen op internet. Toch is mond-tot-mondreclame de beste reclame is die je kunt krijgen. Lees het volgende voorbeeld.

19 april 2018

Hoeveel invloed heb jij op social media?

Lunchbijeenkomst in Utrecht: Klout

Sociale media zijn belangrijk voor de online reputatie van jouw bedrijf. Hoeveel autoriteit heb jij op Twitter, Facebook of LinkedIn? Tijdens deze lunchbijeenkomst leer je hoe je jouw invloed op social media kunt meten met Klout.

19 april 2018

'De nieuwe generatie wil geen boor, maar een gat in de muur'

Harmen van Sprang (ShareNL) over delen en ondernemen

Auto’s, huizen, boormachines: deelplatformen springen als paddenstoelen uit de grond. Is het een tijdelijke trend of moeten ondernemers zich voorbereiden op een nieuwe economie? Harmen van Sprang van ShareNL denkt het laatste.

19 april 2018

‘De Noor’ bestaat niet

Column Bart Groothuis | Jouw klant

Er zit iets meer tijd dan normaal tussen deze column en mijn vorige, dat komt omdat we (mijn vrouw en ik) op vakantie zijn geweest naar Noorwegen. Ik moet bekennen dat ik me nauwelijks had voorbereid op onze vakantie en als ik dacht aan ‘de Noor’, dan had ik een beeld van de Noorse man en Noorse vrouw in mijn hoofd.

19 april 2018

Alleen (maar) bellen?

Column Marianne van de Water | Acquisitie: de hele dag bellen?

Soms vragen mensen aan me of het niet eenzaam is, zo’n hele dag alleen aan de telefoon? Nee, niets minder waar, ik heb ontzettend leuke gesprekken krijg een kick van de juiste mensen getraceerd te hebben en de vlag gaat uit bij een afspraak.

19 april 2018

Hoe bereik je heel veel mensen op Facebook?

Koen Droste van Upcoming.nl geeft zijn geheimen prijs

Ken je Upcoming.nl? Deze site publiceert lijstjes, zo'n acht per dag. De website bestaat pas anderhalf jaar en bereikt nu al 900.000 unieke bezoekers per maand, vooral omdat de lijstjes massaal gedeeld worden op social media. De makers lijken dus het geheim in handen te hebben voor het produceren van extreem virale berichten.

19 april 2018

Vertel je klant jouw verhaal

Column Bella Arzt | Storytelling

Vertellen waar jij goed in bent als ondernemer is best lastig. Tijdens de Week van de Ondernemer in Groningen ontdekte Bella Arzt waarom storytelling belangrijk is en hoe je op een mooie manier kunt vertellen over jouw specialiteiten.

19 april 2018

Ondernemers werven klanten met mobiele app

Interview met ondernemers Jord Cuiper en Coen van der Zalm

Jord Cuiper is oprichter van Fanly: een mobiele app waarmee ondernemers klanten kunnen belonen als zij hun winkel bezoeken of aanbevelen bij vrienden. In een interview vertellen Cuiper en winkelier Coen van der Zalm wat er zo handig is aan Fanly. Bekijk de video.

19 april 2018

Summertime in Acquisitieland

Column Marianne van de Water | Koude acquisitie in vakantieperiodes

De avonden worden langer en trouwens…de langste avond hebben we alweer gehad. Het is ‘medio’ juni. Sterker nog het is alweer 21 juni geweest. De zomer is op de kalender definitief aangebroken!

19 april 2018

Weekly Hangout: Profiteren van oranjesucces

Marketing | Hoe kun je als mkb'er inhaken op het WK?

Wat er ook gebeurt deze week, Nederland beleeft een prachtig WK. Ook bedrijven profiteren van het succes van oranje in Brazilië. Welke marketingacties zijn succesvol en hoe kun jij last-minute inhaken op een eventuele WK-titel van oranje? Een video-interview met expert Sander Mallie.

19 april 2018

Klanten verleiden

Column Bella Artz | Inspelen op de wens van de klant

Merken jullie ook dat je in de vakantie automatisch dingen signaleert die met je werk te maken hebben? Tijdens de wandelweek met mijn partner in Oostenrijk lette ik onbewust op klantenwerving, presentatie en verdienmodellen van restaurants. Reuze interessant! Eén restaurantconcept vond ik heel doordacht: Ginger ’n Gin in Bad Gastein. Zij verleiden klanten door in te spelen op een trend en geven er hun eigen draai aan.

19 april 2018

Managen van verwachtingen

Column Bart Groothuis | Dikke dijen

Pas geleden kreeg ik rond een uur of elf de volgende mail: De training ‘omgaan met teleurstellingen’ gaat vanmiddag helaas niet door….

19 april 2018

Wegens vakantie gesloten

Column Bart Groothuis | En nu?

Begin augustus bedenk ik me dat ik mijn zomer-Staatsloterij-strategie, net als in juli, ook deze maand ga voortzetten. Ik ben geen ‘vaste’ loterijspeler, maar een paar keer per jaar vind ik het leuk mee te doen. Eigenlijk moet ik die zomerstrategie natuurlijk niet met jullie delen, maar och, ik reken er op dat jullie hem volgend jaar wel weer vergeten zullen zijn.

19 april 2018

JT Foxx over branding en marketing

Serial entrepreneur over de sleutel tot succes

"Nederland loopt qua marketing en branding ongeveer drie jaar achter op de VS." Aan het woord is JT Foxx, serial entrepreneur. Foxx komt al een jaar regelmatig in Nederland, dat hij gebruikt als tussenstop voor zijn reizen naar andere landen in de wereld. In september geeft hij hier weer een lezing.

19 april 2018

De Trolley in Arnhem

Column Bart Groothuis | Klantbinding

Pas geleden was ik voor zaken in Arnhem. Meestal doe ik zoiets met de auto, maar omdat die voor een onderhoudsbeurt bij de garage was, nam ik deze keer het openbaar vervoer. Eerst met de trein naar Arnhem en daarna verder met de Trolley.

19 april 2018

Assumption is the mother of all fuck-ups

Column Bart Groothuis | Geen aannames

Kijk voor je verder leest eerst eens naar onderstaand filmpje….

19 april 2018

Weekly Hangout: M-commerce

Rabobank specialist Erik de Deugd vertelt

E-commerce is alweer 'uit' en M-commerce is 'in'. Hoe ga je als ondernemer met de tijd mee? M-commerce specialist Erik de Deugd weet er het fijne wel van en vertelt in een Google Hangout wat je met M-commerce precies kunt doen.

19 april 2018

Hoe verras ik mijn klant?

Vlog Nanette van Wezel

Je klant verrassen. Hoe doe je dat, en wat levert het eigenlijk op? In nog geen 2 minuten vertelt ondernemerscoach Nanette van Wezel het in haar tweede vlog in de serie 'Aan Nanettes keukentafel'.

19 april 2018

Getoond 91 tot en met 108 van 157 totaal, er zijn meerdere pagina's