Hoe verdien jij geld op Koningsdag?
Profiteer als ondernemer van deze feestdag
Op 27 april is het Koningsdag. Deze officiële feestdag wordt traditiegetrouw gevierd met vrijmarkten, muziek, drank en vrolijkheid. De echte ondernemer ziet hier natuurlijk volop handel.
Word een boeiende expert met content marketing!
Adverteren doe je sociaal, lokaal en mobiel
Je bent het meest aantrekkelijke bedrijf op jouw terrein in je wijk, stad of regio. Laat dat overal zien en horen, niet (alleen) in reclame maar met eigen video en artikelen. Ook jij moet aan content marketing doen in 2013.
E-book eerste hulp bij Social media
Leer netwerken aan de online #stamtafel
4 op de 10 ondernemers passen social media toe voor hun bedrijf. Ze gebruiken deze online platforms om nieuwe klanten te vinden én om met huidige klanten in gesprek te gaan. Zorg je dat ook jíj handig gebruik maakt van de voordelen van social media!
Nederlandse ondernemer bepaalt decor Tour de France
Live hangout met Stefan Aspers van Movico
Het Brabantse bedrijf Movico bepaalt het decor van zowel de start- als de finishlijn van de Tour de France. Zo'n 34 medewerkers zijn tijdens het internationale wielerevenement dagelijks bezig om het 28-delige decor te transporteren en op te bouwen. Commercieel directeur Stefan Aspers vertelt hoe het is: een rol spelen in zo'n groot evenement.
Hoe gebruik ik guerrillamarketing voor mijn startup?
Steek concurrenten de loef af via guerrillamarketing
Guerrillamarketing is een marketingtechniek waarbij je met beperkte middelen, zoveel mogelijk bereikt. Deze vorm van marketing is efficiënt, low budget, verrassend, ludiek, interactief en veroorzaakt een buzz. Oftewel: ideaal voor starters!
Ondernemen op De Parade: hoe chaotischer, hoe beter
Ondernemer in beeld | Miriam Kooyman van De Snoep
Als er één plek in Nederland is waar geen crisis heerst, is het het rondreizende theaterfestival De Parade. Ondernemer Miriam Kooyman reist elke zomer mee met haar snoepwagen en snoepmeisjes. "Op De Parade kun je meer doen dan catering alleen. Wij maken er altijd iets spannends van."
De kracht van een goede slogan voor je bedrijf
"Een deuk van heb ik Joustra": sterk of zwak?
"Een deuk van heb ik Joustra" is door radiozender Veronica tot slechtste slogan van 2013 verkozen. Maar is de slogan wel echt slecht? Waaraan moet een goede bedrijfsslogan voldoen?
Retailers, durf te veranderen! (om te overleven)
Column | Heb het lef kritisch naar je onderneming te kijken
Het is naar mijn idee niet de crisis die er op dit moment voor zorgt dat er steeds meer winkels uit de winkelstraat verdwijnen. Ervoor zorgt dat consumenten niet meer massaal in de stadscentra of op de meubelboulevard te vinden zijn. Ik spreek veel ondernemers met een winkel die “wachten tot de crisis is overgewaaid”. Dat gaat niet gebeuren. De wereld is veranderd.
Hoe langer een koe ligt, hoe groter de kans dat ze opstaat
Column Bart Groothuis | En wat dat te maken heeft met klantrelaties
Pas geleden hoorde ik op de radio een leuk bericht. Een onderzoeker had vastgesteld dat ‘hoe langer een koe ligt, hoe groter de kans is dat ze opstaat’. Ik heb verschrikkelijk hard zitten lachen toen ik dat hoorde. Wat je noemt een ‘briljant’ onderzoek, maar het zette me op de één of andere manier aan het denken over relaties met klanten.
'Ontfocus' jezelf
Column Bart Groothuis | Risico van teveel focus
Ken je het filmpje van de Monkey Business Illusion? Nee, nou volg dan eerst de volgende link.