Marketing desk

Praktische informatie over marketing en communicatie

Zonder klanten geen business, maar hoe vind je die klanten? Via verschillende vormen van marketing. Je leest er alles over in de marketingdesk.

Nieuw mobieltje

Column Bart Groothuis | Service is essentieel

Afgelopen weekend wilde mijn zoon van zeventien graag dat ik met hem mee zou gaan om een nieuw mobieltje te kopen. Hij doet het al jaren met afdankertjes van zijn oudere zussen en nu wilde hij ‘een echte moderne smartphone’ aanschaffen.

19 april 2018

Vreemde Sinterklaasliedjes en riedeltjes in je hoofd

Column Bart Groothuis | De klant wil geen ‘riedeltjes’

Misschien herken je het wel, zo rond deze tijd van het jaar: Je zit in de auto en ineens heb je een Sinterklaasliedje in je hoofd. Pas geleden zat ik ineens 'hoor wie klopt daar kinderen' te galmen in de auto.

19 april 2018

Je kop stoten aan een open deur

Column Bart Groothuis | Creëer een band met je klant

Vorige week gaf ik voor een grote groep projectleiders een korte workshop van twee uur over mijn nieuwste boek ‘Creëer een band met je klant’. In de zaal zit Fred, een ex-collega van me. Hij heeft een grappige loopbaancarrière doorlopen.

19 april 2018

“Digitalisering zorgt voor nieuw perspectief op branding”

Column Tamara Wouda | 3 tips om de nieuwe consument te bereiken

Consumenten worden steeds vernuftiger als het aankomt op technologische ontwikkelingen. Ze hebben vaak meerdere apparaten met internettoegang en zijn dankzij mainstream en social media meer betrokken bij merken en beter op de hoogte van de laatste tech-trends. Het gevolg: een nieuw soort consument, waar jij je als ondernemer op moet aanpassen.

19 april 2018

Marketing: speel in op de actualiteit

Ondernemers aan het woord

Feestdagen, zakelijke beurzen, grote sportevenementen, nieuws. Hoe stem je je marketing-acties af op de actualiteit? Ondernemers vertellen over hun ervaringen en methodes in deze aflevering van MKBTV.

19 april 2018

5 social media tips van KLM voor jou

Succesvol worden op social media

Je zou het niet zeggen met hun miljoenen volgers op Twitter en Facebook, maar ook vliegtuigmaatschappij KLM is ooit klein begonnen op social media. Wat heeft dit bedrijf gedaan om zo groot te worden op social en die alom bejubelde strategie te ontwikkelen? Manager Social Media Karlijn Vogel-Meijer deelt op de Webwinkel Vakdagen 5 tips met jou.

19 april 2018

Infographic: Branding van je bedrijf in 8 stappen

Nog even en iedereen wil zakendoen met jou!

Hoe doe je dat: je merk, je onderneming goed in de markt zetten? Zorgen dat - het liefst - íedereen jouw bedrijf kent en er graag zaken mee doet? In deze infographic het antwoord.

19 april 2018

Een goed bedrijfsverhaal

Ondernemers over storytelling

Hoe vertel jij het verhaal over jouw bedrijf? En hoe zorg je ervoor dat deze goed overkomt? Ondernemers vertellen over hun ervaring met storytelling.

19 april 2018

'Opsokkelen'

Column Bart Groothus | Slimme marketing

Tijdens mijn trainingen merk ik dat veel mensen het begrip ‘Opsokkelen’ niet alleen niet kennen, maar ‘het opsokkelen’ ook niet toepassen. Ik zal het even uitleggen.

19 april 2018

Ik ben er even niet...

Column Marianne van de Water | Smoesjes

Een greep uit de antwoorden die ik de afgelopen jaren hoorde als uitvluchten met betrekking tot koude acquisitie. Wellicht herken je ze?

19 april 2018

Creatieve acties maken klandizie

Win-win-tips dankzij golfuitje Pitch&Putt

Altijd leuk: een middagje pitchen en putten als familie-uitje. Plezier is immers vaak een optelsom van ontspanning, beweging en buiten. Misschien dat je juist vanuit zo’n gezellige setting oog hebt voor de service die je ondergaat. Zeker als het een onderscheidend concept is, biedt een actieve kijk op de dienstverlening ‘ons ondernemers’ de nodige inspiratie. Ach ja noem het maar beroepsdeformatie. Van een beproeft recept leer je toch alleen maar? Of mist Pitch&Putt hier toch onverwacht een paar holes? Tijd voor actie!

19 april 2018

Klachten: een kans op meer tevreden klanten

Column Bart Groothuis | Goede klantenservice

Klachtenafhandeling door een klantenservice…. Je zou toch denken dat bedrijven anno 2015 wel weten hoe dat moet, namelijk de klacht vooral zien als een kans om een eerst ontevreden klant om te vormen tot een heel tevreden klant. Nou nee hoor, neem een telecombedrijf als Telfort. Zij bakken er helemaal niets van. Terwijl het toch echt niet zo heel ingewikkeld is.

19 april 2018

Vier vrouwelijke ondernemers over persoonlijke dromen

MKB Radiocafé 28 mei 2015

De enige echte ondernemerstalkshow gaat ook deze week weer door het leven onder de titel MKB RadioCafé. De stamtafel zit weer vol met sprankelende gasten, vol persoonlijke verhalen over hun eigen dromen. En bedrijfsvoering.

19 april 2018

Zaai vandaag en oogst morgen

Column Bart Groothuis | Klantvriendelijkheid

In onze krant staat een leuk artikel over een groep van wel 4500 werknemers van een Chinese onderneming die zijn medewerkers trakteert op een weekendje uit, onder andere naar het Nederlandse Kinderdijk. Die Chinezen ‘overspoelen’ zo ongeveer Kinderdijk en kijken hier hun ogen uit en zetten alles op de foto wat ze tegen komen.

19 april 2018

Hoe maak ik mijn Facebookpagina succesvol?

6 tips om je concurrentie voor te blijven

Iedereen heeft tegenwoordig wel een Facebookaccount, zo ook jouw doelgroep. Voor jou dus de perfecte manier om je (potentiële) klant te benaderen én binden. Deze 6 tips kun je gebruiken om het meeste uit de Facebookpagina van je bedrijf te halen!

19 april 2018

Hoe maak ik een logo?

Op zoek naar de perfecte match

Je eigen logo laten ontwerpen: hoe doe je dat? Je wilt iets dat bij je past en er professioneel uitziet, maar je bent zelf waarschijnlijk geen vormgever. Waar moet je ontwerp aan voldoen om je doelgroep aan te spreken? Wij helpen je op weg om jouw logo tot een succes te maken.

19 april 2018

Auditieve illusie

Column Bart Groothuis | Geloof niet alles dat je hoort

Ben jij bekend met een Shepard toon? Je hoort een alsmaar dalende of stijgende toon. Tenminste, zo klinkt het, wat een toon kan natuurlijk niet alsmaar blijven dalen. Je moet dus niet alles geloven wat je oren horen. Wat je namelijk hoort is een akoestische illusie die te vergelijken is met een bekende optische illusie van M.C. Escher, de dalende/stijgende trap.

19 april 2018

Presentatie: a new shopper DNA

Door gedragsdeskundige Ken Hughes

Shopping Today organiseert op 24 september een presentatie over het nieuwe koopgedrag van consumenten. Hoofdspreker is gedragsdeskundige Ken Hughes.

19 april 2018

Getoond 109 tot en met 126 van 157 totaal, er zijn meerdere pagina's