Marketing desk

Praktische informatie over marketing en communicatie

Zonder klanten geen business, maar hoe vind je die klanten? Via verschillende vormen van marketing. Je leest er alles over in de marketingdesk.

Hoe verdien jij geld op Koningsdag?

Profiteer als ondernemer van deze feestdag

Op 27 april is het Koningsdag. Deze officiële feestdag wordt traditiegetrouw gevierd met vrijmarkten, muziek, drank en vrolijkheid. De echte ondernemer ziet hier natuurlijk volop handel.

19 april 2018

Word een boeiende expert met content marketing!

Adverteren doe je sociaal, lokaal en mobiel

Je bent het meest aantrekkelijke bedrijf op jouw terrein in je wijk, stad of regio. Laat dat overal zien en horen, niet (alleen) in reclame maar met eigen video en artikelen. Ook jij moet aan content marketing doen in 2013.

19 april 2018

E-book eerste hulp bij Social media

Leer netwerken aan de online #stamtafel

4 op de 10 ondernemers passen social media toe voor hun bedrijf. Ze gebruiken deze online platforms om nieuwe klanten te vinden én om met huidige klanten in gesprek te gaan. Zorg je dat ook jíj handig gebruik maakt van de voordelen van social media!

19 april 2018

Nederlandse ondernemer bepaalt decor Tour de France

Live hangout met Stefan Aspers van Movico

Het Brabantse bedrijf Movico bepaalt het decor van zowel de start- als de finishlijn van de Tour de France. Zo'n 34 medewerkers zijn tijdens het internationale wielerevenement dagelijks bezig om het 28-delige decor te transporteren en op te bouwen. Commercieel directeur Stefan Aspers vertelt hoe het is: een rol spelen in zo'n groot evenement.

19 april 2018

Hoe gebruik ik guerrillamarketing voor mijn startup?

Steek concurrenten de loef af via guerrillamarketing

Guerrillamarketing is een marketingtechniek waarbij je met beperkte middelen, zoveel mogelijk bereikt. Deze vorm van marketing is efficiënt, low budget, verrassend, ludiek, interactief en veroorzaakt een buzz. Oftewel: ideaal voor starters!

19 april 2018

Ondernemen op De Parade: hoe chaotischer, hoe beter

Ondernemer in beeld | Miriam Kooyman van De Snoep

Als er één plek in Nederland is waar geen crisis heerst, is het het rondreizende theaterfestival De Parade. Ondernemer Miriam Kooyman reist elke zomer mee met haar snoepwagen en snoepmeisjes. "Op De Parade kun je meer doen dan catering alleen. Wij maken er altijd iets spannends van."

19 april 2018

De kracht van een goede slogan voor je bedrijf

"Een deuk van heb ik Joustra": sterk of zwak?

"Een deuk van heb ik Joustra" is door radiozender Veronica tot slechtste slogan van 2013 verkozen. Maar is de slogan wel echt slecht? Waaraan moet een goede bedrijfsslogan voldoen?

19 april 2018

Retailers, durf te veranderen! (om te overleven)

Column | Heb het lef kritisch naar je onderneming te kijken

Het is naar mijn idee niet de crisis die er op dit moment voor zorgt dat er steeds meer winkels uit de winkelstraat verdwijnen. Ervoor zorgt dat consumenten niet meer massaal in de stadscentra of op de meubelboulevard te vinden zijn. Ik spreek veel ondernemers met een winkel die “wachten tot de crisis is overgewaaid”. Dat gaat niet gebeuren. De wereld is veranderd.

19 april 2018

Hoe langer een koe ligt, hoe groter de kans dat ze opstaat

Column Bart Groothuis | En wat dat te maken heeft met klantrelaties

Pas geleden hoorde ik op de radio een leuk bericht. Een onderzoeker had vastgesteld dat ‘hoe langer een koe ligt, hoe groter de kans is dat ze opstaat’. Ik heb verschrikkelijk hard zitten lachen toen ik dat hoorde. Wat je noemt een ‘briljant’ onderzoek, maar het zette me op de één of andere manier aan het denken over relaties met klanten.

19 april 2018

'Ontfocus' jezelf

Column Bart Groothuis | Risico van teveel focus

Ken je het filmpje van de Monkey Business Illusion? Nee, nou volg dan eerst de volgende link.

19 april 2018

Getoond 61 tot en met 70 van 151 totaal, er zijn meerdere pagina's