Marketing desk

Praktische informatie over marketing en communicatie

Zonder klanten geen business, maar hoe vind je die klanten? Via verschillende vormen van marketing. Je leest er alles over in de marketingdesk.

Jonge ondernemer: Bob Brandjes van Bough Bikes

Bekijk de spontane hangout

Jonge ondernemer Bob Brandjes van Bough Bikes komt het kantoor van MKB Servicedesk binnenlopen met zijn houten Bough Bike. In de spontane hangout vertelt hij wat hij doet, wat zijn ambities zijn en hoe het is om in een familiebedrijf te werken.

19 april 2018

3 tips voor de branding van je onderneming

Column 99designs | Hoe haal ik alles uit mijn merk?

Het ontwikkelen van het merk achter je (kleine) onderneming omvat meer dan het kiezen van een logo en het bepalen van de kleuren van je huisstijl. Branding gaat over je product, je medewerkers en je klanten. Om al het mogelijke uit je merk te halen, volg je de volgende drie stappen.

19 april 2018

Internationaal ondernemen? Laat je marketingboodschap vertalen!

Column Nathalie van Vianen | TVcN Tolk- en Vertaalcentrum Nederland

Om succesvol te zijn, moet een marketingboodschap de aandacht van jouw klanten trekken en hen effectief overtuigen dat zij jouw product of dienst nodig hebben, ook wanneer je over de grenzen wilt uitbreiden. Dan moet je je uitingen vertalen, maar dat is nog niet zo simpel. Wat in eigen land goed werkt, betekent niet zomaar dat het in een ander land ook werkt.

19 april 2018

Pas op: gebruik de term ‘duurzaam’ voorzichtig

Consument kritisch over ‘duuzame’ producten

Zeg niet zomaar dat jij een maatschappelijk verantwoord ondernemer bent of dat je product duurzaam is als je dat niet kunt hardmaken. Consumenten worden steeds kritischer als het aankomt op duurzame claims. Ook wordt aandacht voor het milieu steeds meer als vanzelfsprekend gezien.

19 april 2018

Klagende klanten en onze hond Flip

Column Bart Groothuis | Omgaan met klachten

Het wil wel eens gebeuren dat we in ons gezin even niet zo goed op Flip hebben gelet en opeens - zo lijkt het - zit Flip te janken en te piepen bij de achterdeur. Het is duidelijk: Flip wil uitgelaten worden. En als we niet voldoen aan zijn ‘verzoek/klacht’ en dat gebeurt helaas ook wel eens, dan zitten we even later letterlijk met de 'shit'.

19 april 2018

Weekly Hangout: MVO als marketingmiddel

Hoe kun je MVO correct inzetten als marketinginstrument?

'Wij zijn groen!', 'Wij helpen de maatschappij!'. Bedrijven roepen het van de daken. Maar werkt dit ook? Zit de consument hierop te wachten? In onze wekelijkse uitzending van 28 januari spreken we over het inzetten van maatschappelijk verantwoord ondernemen (mvo) als marketinginstrument. Wat moet je wel en wat vooral niet doen?

19 april 2018

Onze hond Flip, klagende klanten en ‘opvoeden’

Column Bart Groothuis | Hond Flip deel 2

Mijn laatste column over onze piepende hond Flip, die nodig uitgelaten moet worden, en de vergelijking tussen Flip en ‘klagende klanten’ heeft nogal wat reacties opgeroepen. Hartelijk dank daarvoor.

19 april 2018

80-kilometerzone en klantgerichtheid

Column Bart Groothuis | Onbegrijpelijke procedures

Rijd je weleens met de auto over de A12 bij Utrecht? En neem je dan wel eens de parallelrijbaan in plaats van de hoofdrijbaan? Mooi. Dan is het je vast opgevallen dat, als je over die parallelrijbaan rijdt, je opeens maar 80 km/uur mag. En als je te hard rijdt, krijg je nog een bekeuring ook, want dat hele 80km-stuk hangt vol met camera’s van de trajectcontrole.

19 april 2018

Hoe behoud ik een vaste plek in de zoekresultaten?

Column Danny Verhoeven | Hoog scoren in zoekmachines

Een vraag die mij veel gesteld word is: 'Hoe krijg je het voor elkaar om hoog in de zoekmachines te scoren, en een vaste plek te behouden in deze zoekresultaten?'. Dat laatste is waarschijnlijker nog belangrijker omdat Google de laatste tijd regelmatig updates doorvoert waardoor de posities nogal (kunnen) schommelen.

19 april 2018

'70 procent mkb'ers gebruikt Facebook zakelijk'

Column Josette Dijkhuizen | Vooral naamsbekendheid doel

70 procent van de ondernemers gebruikt Facebook voor zakelijke doeleinden. Dat blijkt uit mijn eigen onderzoek onder ruim 60 ondernemers – voornamelijk als zzp’er actief in de zakelijke dienstverlening. De belangrijkste reden om deze tool te gebruiken, is het kunnen verwerven van naamsbekendheid.

19 april 2018

Getoond 71 tot en met 80 van 151 totaal, er zijn meerdere pagina's