Marketing desk

Praktische informatie over marketing en communicatie

Zonder klanten geen business, maar hoe vind je die klanten? Via verschillende vormen van marketing. Je leest er alles over in de marketingdesk.

Betrouwbaarheid is het fundament van een relatie

Column Bart Groothuis | 'Dit is complete onzin'

Wij hebben bij ons thuis op het toilet de Quest scheurkalender hangen. Met veel plezier lees ik iedere dag een wetenschappelijke wetenswaardigheid. Soms over chemie, soms over politiek, soms over geologie. Vaak lees ik iets wat compleet nieuw is voor me. Soms lees ik iets wat ik ooit geweten heb, maar allang vergeten was.

19 april 2018

Schrijf niet voor Google, schrijf voor mensen

Column Linda Krijns | Staar je niet blind op SEO

SEO ofwel zoekmachine optimalisatie is belangrijk. Als je website niet goed vindbaar is besta je in de ogen van mensen immers niet. Goed omgaan met SEO is op zich niet ingewikkeld. Toch zie ik veel bedrijven ermee worstelen. Dat is vaak een kwestie van klok en klepel…

19 april 2018

Kun je beter offline of online adverteren voor je webwinkel?

De voor- en nadelen | Column Nils Zuidema

Je zet je webshop online en de klanten stromen vanzelf binnen. Was het maar zo makkelijk. Er zijn talloze webwinkels te vinden op het internet, die helaas allemaal strijden om bezoekers. Door te adverteren kun je jouw webshop vindbaar maken. Maar kun je beter online of offline adverteren?

19 april 2018

Een nieuwe naam in 5 stappen

Column Joachim ter Haar | Op zoek naar de juiste naam

Naamgeving is niet het bedenken van die ene perfecte hippe naam. Naamgeving is een proces, waarin zorgvuldig alle factoren en mogelijkheden worden afgewogen om tot de beste oplossing te komen.

19 april 2018

‘Relevantie’, het nieuwe toverwoord om in beeld te zijn

Column Gert-Jan van de Sanden | Snel bereik en vertoningen

Veel van mijn klanten willen graag zoveel mogelijk bereik bij hun reclame-inspanningen. Oplagecijfers van advertentie/print media, vertoningsscores bij online-media en kijk- en luistercijfers van audio/visuele dragers kunnen niet hoog genoeg zijn. De duizenden, tienduizenden, ja zelfs honderdduizenden bereikte klanten slaan je om de oren.

19 april 2018

Leve het idee!

Column Gert-Jan van de Sanden | Nieuwe mediamix

Er is veel veranderd in de wereld van reclame en media. Ook voor de kleinere regionale bedrijven. Een decennium geleden kon een ondernemer bij zijn mediamix nog volstaan met een rondje dagblad, al dan niet in combinatie met wat huis-aan-huis media, wat persberichten en dan nog wat plaatselijke buitenreclame en eventueel wat radio of televisie gericht op de regio…

19 april 2018

Effectief reclame maken met kleine budgetten? Het kan!

Column Gert-Jan van de Sanden | Marketing in mkb

Iedereen kent ze wel; die reclame- en marketingstunts, waarbij met weinig inzet giga resultaten worden bereikt. Leuk bedacht, fraai vormgeven en vooral breed ingezet. Oftewel, er is een flinke zak met geld uitgegeven aan alle mogelijke soorten van uitingen in print, press, audio, video en niet te vergeten internet.

19 april 2018

"We willen de ticketmarkt opschudden"

Elsita Meyer-Brandt over het veroveren van Nederland

Met activiteiten in 180 landen en kantoren in 7 landen is Eventbrite een grote speler in de markt van ticketing & events. Elsita helpt het bedrijf om internationale markten te ontdekken en te betreden. "We zijn al actief in Nederland vanaf 2012, maar we openen nu een kantoor in Nederland."

19 april 2018

Ook ik heb mijn aanpak moeten herzien

Column Gert-Jan van de Sanden | Schoenmaker update je leest

In deze column ga ik het ook eens een keer over mezelf hebben. Ik schrijf inmiddels enkele jaren over de veranderingen voor reclame en communicatie in midden- en kleinbedrijf door internetontwikkelingen en de crisis. Veranderingen, die zeker weten ook op mijn bedrijf hun impact hebben gehad.

19 april 2018

Effectief reclame maken met kleine budgetten? Het kan! (Deel 2)

Column Gert-Jan van de Sanden | Klant zoekt jou!

Mijn vorige column eindigde ik met de stelling ‘Klanten zijn naar je op zoek!’ Niets is minder waar. Juist dat is het meest essentiele dat er veranderd is in de communicatiemix. Met hagel schieten heeft geen zin meer, maar een scherp gericht schot zorgt er juist voor dat de klant naar je toe komt. Sterker nog, de klant zoekt actief naar jouw product of dienst. Zorg dus maar dat hij dan niet om je heen kan!

19 april 2018

Reclame die niks kost…

Column Gert-Jan van de Sanden | Gratis exposure?

Voor niets gaat de zon op! Dat weten we allemaal. Toch wil iedereen als het even kan voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Zeker wanneer het reclame maken betreft. In mijn praktijk kom ik dan ook telkens weer die ondernemers tegen die een paar centen voor 'veel exposure' hebben betaald en denken dat ze met dit koopje hun bereik halen…

19 april 2018

Projectnamen: maak ze serieus absurd

Column Joachim ter Haar | Hecht je niet aan naam concept

Vorige week gaf ik een workshop aan een bevlogen groep start-ups. De ondernemers hadden prachtige veelbelovende concepten met de meest uiteenlopende namen waar ze uren en soms dagen aan hadden besteed. Maar...

19 april 2018

Wat doen de kenners zelf aan SEO?

Onderzoek vindbaarheid online marketing opleidingen

Online vindbaarheid is voor steeds meer bedrijven van groot belang. Er zijn dan ook steeds meer partijen die opleidingen en trainingen verzorgen op dit gebied. Hoe goed zijn zij eigenlijk zelf te vinden op internet? Een onderzoek.

19 april 2018

Komkommertijd? Kom-kom-maar-klant!

Column Gert-Jan van der Sanden | Exposure in de zomer

Vrouwen bloot, handel dood. Iedereen kent deze uitdrukking wel. Het goede weer heeft zich de afgelopen weken behoorlijk gemanifesteerd; de zomer is nu volop aan de gang. Komkommertijd dus...

18 april 2018

Concurreer op waarde, niet op prijs

Column Ralph Karseboom | Bepaal de waarde van jouw dienst

Je mag nooit geobsedeerd worden door de prijs. Ben jij er ook helemaal klaar mee om te horen: "te duur"? Mensen zijn gewoon te gericht op de prijs en niet op de kosten of de waarde.

18 april 2018

6 SEO-technieken die niet meer werken

Column Myrthe Kuipers | Google straft oude tactieken

Vijf jaar geleden was het normaal om meerdere pagina’s op te zetten per bepaalde zoekterm of te linken naar interne pagina’s om beter te scoren in Google. Tegenwoordig probeert Google websites te ‘straffen’ die deze tactieken overmatig inzetten. Dit artikel bespreekt technieken die hedendaags niet meer werken.

18 april 2018

Wat ze je niet vertellen als je een bedrijf start

Column Terry van den Bemt | Leer verkopen, dat is cruciaal

Je kent ze vast wel. Al die goede ‘adviezen’ en waarschuwingen aan starters: Dat het volle bak werken wordt. Dat je je vrienden niet gaat zien, lange dagen gaat maken. Dat je 38 keer je business model moet gaan aanpassen, dat je niet de verkeerde compagnon moet uitzoeken, de juiste investeerders nodig hebt, kick-ass developers moet gaan vinden. Maar wat ze je niet vertellen ...

18 april 2018

Stap verder met SEO

Partnercontent - En zorg zo voor een betere plek in Google

Websitebouwers vechten om een plekje bij de eerste zoekresultaten van zoekmachines zoals Google en Bing. Om een website op zo’n felbegeerde plek te krijgen, moet je ervoor zorgen dat je website in het gebied van inhoud, techniek en populariteit.

18 april 2018

Getoond 127 tot en met 144 van 157 totaal, er zijn meerdere pagina's