Weekly Hangout: MVO als marketingmiddel
Hoe kun je MVO correct inzetten als marketinginstrument?
'Wij zijn groen!', 'Wij helpen de maatschappij!'. Bedrijven roepen het van de daken. Maar werkt dit ook? Zit de consument hierop te wachten? In onze wekelijkse uitzending van 28 januari spreken we over het inzetten van maatschappelijk verantwoord ondernemen (mvo) als marketinginstrument. Wat moet je wel en wat vooral niet doen?
Onze hond Flip, klagende klanten en ‘opvoeden’
Column Bart Groothuis | Hond Flip deel 2
Mijn laatste column over onze piepende hond Flip, die nodig uitgelaten moet worden, en de vergelijking tussen Flip en ‘klagende klanten’ heeft nogal wat reacties opgeroepen. Hartelijk dank daarvoor.
80-kilometerzone en klantgerichtheid
Column Bart Groothuis | Onbegrijpelijke procedures
Rijd je weleens met de auto over de A12 bij Utrecht? En neem je dan wel eens de parallelrijbaan in plaats van de hoofdrijbaan? Mooi. Dan is het je vast opgevallen dat, als je over die parallelrijbaan rijdt, je opeens maar 80 km/uur mag. En als je te hard rijdt, krijg je nog een bekeuring ook, want dat hele 80km-stuk hangt vol met camera’s van de trajectcontrole.
Hoe behoud ik een vaste plek in de zoekresultaten?
Column Danny Verhoeven | Hoog scoren in zoekmachines
Een vraag die mij veel gesteld word is: 'Hoe krijg je het voor elkaar om hoog in de zoekmachines te scoren, en een vaste plek te behouden in deze zoekresultaten?'. Dat laatste is waarschijnlijker nog belangrijker omdat Google de laatste tijd regelmatig updates doorvoert waardoor de posities nogal (kunnen) schommelen.
'70 procent mkb'ers gebruikt Facebook zakelijk'
Column Josette Dijkhuizen | Vooral naamsbekendheid doel
70 procent van de ondernemers gebruikt Facebook voor zakelijke doeleinden. Dat blijkt uit mijn eigen onderzoek onder ruim 60 ondernemers – voornamelijk als zzp’er actief in de zakelijke dienstverlening. De belangrijkste reden om deze tool te gebruiken, is het kunnen verwerven van naamsbekendheid.
Het maakt niet uit wat je zegt, het gaat om de 'smoel' die je er bij trekt
Column Bart Groothuis | Hoe kun je klanten overtuigen?
Ik herinner het me nog goed. Een consultancy-training zo'n twintig jaar geleden. We hadden net de één of andere nieuwe consultancytechniek aangeleerd gekregen en we werkten in groepjes van vijf onze opdracht uit. Om een uur of acht 's avonds zaten we er allemaal, na een hele dag training, wel 'doorheen'.
Weekly Hangout: profiteer van het WK
Uitzending over oranje marketing in het mkb
Hoe kun je als mkb'er profiteren van het WK voetbal? Heeft het zin ook 'iets' te doen met oranje? Kun je opboksen tegen de acties van Albert Heijn, Bavaria en al die andere giganten? Een mkb-ondernemer en een marketingexpert vertellen over de zin en onzin van oranje marketing.
Lionel Messi sluit contract met Nederlandse ondernemer
Joost Blom weet voetballer te strikken
Je bent ondernemer, wordt op een dag wakker en bedenkt je dat je Lionel Messi als boegbeeld voor je product wilt. En dan lukt dat ook nog eens. Dit ongelofelijke verhaal is waar gebeurd en is het verhaal van Joost Blom van Easy2Company. Hij wist levende voetballegende Lionel Messi te strikken voor zijn product: de Space Scooter. Hij vertelt zijn verhaal op MKB Radio.
Kennisontbijt Online Marketing
Vroeg opstaan voor kennis
Het was vroeg opstaan voor de deelnemers aan het Kennisontbijt Online Marketing, maar het was voor een goed doel. Onder het genot van een broodje, verse jus en een croissantje werden de deelnemers tussen 07.00 en 09.00 uur bijgespijkerd over dit onderwerp.
Mond-tot-mondreclame of aanbevelingen op internet?
Column Bella Arzt | Het belang van persoonlijke verhalen
Het mooiste is natuurlijk om zowel mond-tot-mondreclame te krijgen als aanbevelingen op internet. Toch is mond-tot-mondreclame de beste reclame is die je kunt krijgen. Lees het volgende voorbeeld.