Meer zeggenschap consument over data
MKB Trends 2013: Cookies voor de kiezen
In 2012 kreeg het bedrijfsleven een vrijwel onwerkbare, uiterst strenge regelgeving voor cookies voor de kiezen. Die werkt helaas door in 2013, maar het is goed alvast in te spelen op de vervolgwet en onomkeerbare trend: de consument aan de knoppen.
Webshop? Zorg dat klanten mobiel kunnen kopen
Steeds meer Nederlanders winkelen op tablet en smartphone
1 op de 9 online aankopen wordt gedaan met een mobile device, dus een smartphone of een tablet. Dat aandeel groeit explosief. Inmiddels wordt in Nederland 550 miljoen euro uitgegeven met de smartphone of tablet. Zorg dat jouw webshop hier nú klaar voor is.
Het nieuwe zoeken met Google: voorbeelden
Drie voorbeelden van Google's 'semantische context'
Google heeft aan het begin van de herfst in 2013 een nieuw algoritme in de zoekmachine doorgevoerd. Voorwaarde is wel dat je bent ingelogd bij het invoeren van een zoekopdracht. Dan profiteer je namelijk optimaal van de ‘semantische context’, zoals het in vakkringen ook wel wordt genoemd. Hieronder volgen een paar voorbeelden:
Wat is de semantische context?
Hoe selecteert Google in 2014 zoekresultaten?
Zoekmachines worden steeds intelligenter. Letten zij vroeger vooral op trefwoorden of 'tags', nu wordt gekeken naar de hele context. Het woord 'bank' kan immers slaan op een meubelstuk, maar ook op een financële instelling. Je zult je website dus moeten aanpassen als je nog steeds goed door de moderne zoekmachines wil worden gevonden.
Deltaplan voor winkeliers: productinformatiemanagement (deel 2 + slot)
Driekwart bedrijven krijgt onvoldoende informatie
Vrijwel alle bedrijven hebben te maken met de situatie dat digitale kanalen aan bestaande kanalen worden toegevoegd. Succesvolle retailers integreren de voordelen van een fysiek retailmodel met de informatierijke klantervaring van online winkelen. Productinformatie-management blijkt daarbij onmisbaar.
"Online heeft ondernemen leuker gemaakt"
Nederlandse ondernemer verovert wereld via social media
Per mail overleggen met een Amerikaanse importeur over een levering. Afstemmen met de fabriek in Taiwan via Skype. En vooral: fans creeëren via social media. Taco Carlier van VANMOOF: "Zonder online had ons bedrijf er héél anders uitgezien."
Video apps om mee te scoren op social media
Korte video's als unieke marketingtool
Video wordt steeds populairder op internet. Steeds meer bedrijven zetten video dan ook in als marketingtool. Maar een video maken kost toch tijd en geld? Dankzij handige apps als Vine en Facebook's Slingshot hoeft dat helemaal niet zo te zijn. Be an original!
De operatie van je huisdier kijken op YouTube
Ondernemer in beeld | Robbert Kermani
In veel opzichten is dierenarts Robbert Kermani een trendsetter binnen zijn eigen beroepsgroep. Hij bouwde zelf de website van zijn dierenpraktijk, begon met Facebook en Twitter en liet korte videofilms maken van het werk bij Mijn Dierenkliniek. Gevolg: de website van mijndierenkliniek.nl dient nu als rolmodel tijdens cursussen social media.
Zo wordt Mijn Dierenkliniek ieders dierenvriend
'Mensen delen hun ervaringen bij onze klinieken op social media, waardoor wij nieuwe klanten krijgen'
In veel opzichten is dierenarts Robbert Kermani een trendsetter binnen zijn eigen beroepsgroep. Gevolg: de website van mijndierenkliniek.nl dient nu als rolmodel tijdens cursussen social media. Bekijk de video!
Hoger in Google met Pinterest
Hoe je met goed gekozen woorden je bedrijf promoot
SEO-kenners weten het allang: Pinterest is een geweldige bron om meer verkeer naar je website te genereren. Wat je wellicht niet weet, is dat Google bij een zoekopdracht in sommige gevallen de voorkeur geeft aan Pinterest prikborden en foto's. Handig als je maar een kleine webshop hebt! Een kort stappenplan.