Online ondernemen desk

Het web slim inzetten voor je onderneming

Het internet, je kunt er bijna niet meer omheen als ondernemer. Alles over het online aanbieden van jouw producten of diensten. Breng je business online!

Waarom een .nl domeinnaam?

Het imago van .nl

Ondernemen zonder een eigen website is vrijwel onmogelijk in deze tijd. Wanneer je als Nederlandse ondernemer een extensie voor je domeinnaam moet kiezen, heb je verschillende opties zoals .nl, .com, .net, .org en sinds kort zelfs .amsterdam. Waarom zou je kiezen voor .nl?

27 augustus 2015

Weekly Hangout: Online ondernemen

Ron Dukker en Willem Overbosch in gesprek over online ondernemen

In de Weekly Hangout van 26 maart heeft Willem Overbosch met ondernemer Ron Dukker het onderwerp 'online ondernemen anno 2013' besproken. Dukker is één van de ondernemers die heeft meegewerkt aan het whitepaper 'Mijn website klaar voor de toekomst' en deelt in de hangout handige tips op het gebied van online ondernemen.

04 juli 2015

Smartphones worden populairder onder cybercriminelen

Ook deze ‘targets’ moet je beschermen

In de wereld van het online ondernemen is cybercrime een reëel gevaar. Ondanks dat computers en laptops nog steeds het populairst zijn bij cybercriminelen, is er een sterk stijgende lijn te zien in cybercrime via mobiele telefoons. In december 2013 waren er al 200.000 versies van mobiele malware. Dat blijkt uit onderzoek van Kaspersky Lab, een leverancier van beveiligingsoplossingen.

16 april 2015

‘Gevaarlijk: medewerkers en hun consumentenprogramma’s’

Column Bas Leenders | De gevaren van schaduw-ICT

Toepassingen die voor consumenten al lang beschikbaar zijn, worden bij grote bedrijven vanwege het strikte ICT-beleid vaak buiten de deur gehouden. Gevolg: Het gebeurt stiekem, ook wel ‘schaduw-ICT’. Medewerkers gebruiken dan de consumenten-versies van hun favoriete toepassingen voor hun werk. Ook kleine ondernemers gebruiken vaak allerlei online toepassingen die eigenlijk voor consumenten bedoeld zijn.

16 april 2015

Software, hardware, beheer… Investeer jij in de juiste dingen?

Column David Saris | Steek geld in je échte business

Mexx, Blockbuster en Kodak hebben één ding gemeen: ze zijn groot, gevestigd en… failliet. Traditionele businessmodellen verliezen kracht. Verander je als ondernemer niet snel genoeg, dan overleef je niet. Mooie voorbeelden van bedrijven met nieuwe businessmodellen zijn bijvoorbeeld Netflix, Uber en Spotify. Zij durven te investeren in technologie en vooral: doen iets nieuws en creeëren daarmee businesswaarde. Investeer jij wel in de juiste dingen?

25 maart 2015

Optimistische lenteshow vol gouden tips en aangrijpende verhalen

RadioCafé van 12 maart 2015

De lente zindert door de lucht in het MKB RadioCafé, met een keur aan zorgvuldig geselecteerde ondernemers inclusief bijbehorende mooie verhalen en wijze levenslessen.

19 maart 2015

Video conference: drie redenen voor zakelijk gebruik

Column Robert Mares | online communicatie

Raak jij ook in de war als iemand het heeft over een 'video conference', 'webinar' of 'webcasting'? Door de snelle opkomst van internet is het aantal mogelijkheden om te communiceren enorm toegenomen.

09 februari 2015

Deltaplan voor winkeliers (deel 1)

Shopping Tomorrow

Veranderend consumentengedrag, internet en toenemende concurrentie uit zowel binnen- als buitenland. Die drie factoren vormen voor elke retailer en winkelier de komende jaren een uitdaging. Het boek ‘Shopping Tomorrow’ biedt een analyse en handvatten om je winkelconcept aan die veranderende ontwikkelingen aan te passen. We lichten er twee uit: retailconcepten en productinformatiemanagement. In dit deel komen de retailconcepten aan bod.

02 februari 2015

Webwinkel Vakdagen

Alles over online ondernemen

Je hebt een website, maar haal je hier wel genoeg uit? Je biedt jouw producten of diensten online aan, maar je hebt het gevoel dat de conversie beter kan. Of je wilt hoger eindigen bij de resultaten van de zoekmachines.

26 januari 2015

E-mailmarketing nog steeds meest effectieve verkoopkanaal

7 van de 10 Nederlanders koopt via e-mail

E-mail mag dan niet meer 'hot' zijn, het is wel hét beste marketingkanaal om je klanten tot een aankoop te bewegen. Uit het Nationaal Email Onderzoek blijkt dat zeven van de tien Nederlanders tot een aankoop overgaat naar aanleiding van e-mail.

13 november 2014

Getoond 131 tot en met 140 van 204 totaal, er zijn meerdere pagina's