Organisatie desk

Wat je moet weten voor optimale bedrijfsprestaties

Van startende ondernemer tot groeier: in de organisatiedesk vind je alles rondom de organisatie van je bedrijf.

Het groeiplan: wat is het en wat kun je ermee?

Bedrijfsstrateeg Annegien Blokpoel legt uit

Annegien Blokpoel is bedrijfsstrateeg bij PerspeXo en auteur van het boek 'Maak je bedrijf meer waard'. Zij begeleidt ondernemers die willen groeien. In dit filmpje legt Annegien uit wat een groeiplan is, waarom je het nodig hebt en wat er in moet staan.

06 september 2018

Bedrijfsgroei: tips uit de praktijk

Uitzending vanuit de MKBuzz - Eerste hulp bij Groeien

In deze hangout vanuit de MKBuzz bij de RAI tijdens de Week van de Ondernemer in Amsterdam spreken we met groeistrateeg Annegien Blokpoel van adviesbureau PerspeXo en groei-ondernemer Harrie Munnik, eigenaar van brandadviesbureau Munnik. Onderwerp: bedrijfsgroei.

06 september 2018

Laat je bedrijf groeien: tips uit de praktijk

Uitzending vanuit de MKBuzz - Eerste hulp bij Groeien

Hoe zorg ik ervoor dat mijn bedrijf gaat groeien? In deze uitzending krijg je tips van groeier Martijn Straathof en groeistrateeg Annegien Blokpoel.

06 september 2018

Een jaar lang kijken door de ogen van een ondernemer

Samenwerkingsverband van de Dutch Dream Foundation

Ze bellen elkaar regelmatig op om te vragen hoe het gaat en om te sparren over ondernemerszaken. Fieke Meindertsma is eigenaar van het bedrijf September en wordt gecoacht door directievoorzitter van Zilveren Kruis Achmea Norbert Hoogers.

06 september 2018

Parker Harris: "Houd je klant gelukkig"

5 tips van de mede-oprichter van Salesforce

Blije klanten horen bij het succes van ieder bedrijf. Maar hoe kun je klanten langer behouden? Hoe kun je ze slim benaderen in een veranderende wereld? Salesforce noemt haar eigen oplossing ‘the customer success platform’. 5 tips van mede-oprichter Parker Harris.

02 augustus 2018

Verover de markt met producten waar je voor staat

Ken de producten op jouw schap

Weet jij eigenlijk wel waar de producten op jouw schap precies vandaan komen? Zeker als je leveranciers in het buitenland zitten, is het lastig om alle details te weten te komen. Toch is het belangrijk om je bezig te houden met hoe je product is gemaakt. Je wilt natuurlijk niet in het nieuws komen met een schandaal over kinderarbeid. Houd dus regelmatig de vinger aan de pols.

10 juli 2018

Tevreden medewerkers, tevreden klanten

Het rendement op de investering in je personeel

Je personeel is van onschatbare waarde. Ze zijn een adviseur voor de klant en nemen de rol van gastvrouw of -heer op zich. Het is dan ook van groot belang dat je medewerkers gemotiveerd blijven. Hoe doe je dat?

10 juli 2018

Bespaar kosten door duurzame bedrijfsvoering

Ook jij profiteert

Natuurlijk draag je het milieu een warm hart toe, maar toch is het mooi meegenomen dat je zelf ook de vruchten plukt van maatschappelijk verantwoord ondernemen. Met een aantal eenvoudige maatregelen kan je efficiënter omgaan met middelen die je nodig hebt om je winkel draaiende te houden. En dat levert een kostenvoordeel op!

10 juli 2018

Hoe verras ik mijn klant?

Vlog Nanette van Wezel

Je klant verrassen. Hoe doe je dat, en wat levert het eigenlijk op? In nog geen 2 minuten vertelt ondernemerscoach Nanette van Wezel het in haar tweede vlog in de serie 'Aan Nanettes keukentafel'.

19 april 2018

Je kop stoten aan een open deur

Column Bart Groothuis | Creëer een band met je klant

Vorige week gaf ik voor een grote groep projectleiders een korte workshop van twee uur over mijn nieuwste boek ‘Creëer een band met je klant’. In de zaal zit Fred, een ex-collega van me. Hij heeft een grappige loopbaancarrière doorlopen.

19 april 2018

Ik ben er even niet...

Column Marianne van de Water | Smoesjes

Een greep uit de antwoorden die ik de afgelopen jaren hoorde als uitvluchten met betrekking tot koude acquisitie. Wellicht herken je ze?

19 april 2018

Klachten: een kans op meer tevreden klanten

Column Bart Groothuis | Goede klantenservice

Klachtenafhandeling door een klantenservice…. Je zou toch denken dat bedrijven anno 2015 wel weten hoe dat moet, namelijk de klacht vooral zien als een kans om een eerst ontevreden klant om te vormen tot een heel tevreden klant. Nou nee hoor, neem een telecombedrijf als Telfort. Zij bakken er helemaal niets van. Terwijl het toch echt niet zo heel ingewikkeld is.

19 april 2018

Vier vrouwelijke ondernemers over persoonlijke dromen

MKB Radiocafé 28 mei 2015

De enige echte ondernemerstalkshow gaat ook deze week weer door het leven onder de titel MKB RadioCafé. De stamtafel zit weer vol met sprankelende gasten, vol persoonlijke verhalen over hun eigen dromen. En bedrijfsvoering.

19 april 2018

Hoe maak ik mijn Facebookpagina succesvol?

6 tips om je concurrentie voor te blijven

Iedereen heeft tegenwoordig wel een Facebookaccount, zo ook jouw doelgroep. Voor jou dus de perfecte manier om je (potentiële) klant te benaderen én binden. Deze 6 tips kun je gebruiken om het meeste uit de Facebookpagina van je bedrijf te halen!

19 april 2018

Auditieve illusie

Column Bart Groothuis | Geloof niet alles dat je hoort

Ben jij bekend met een Shepard toon? Je hoort een alsmaar dalende of stijgende toon. Tenminste, zo klinkt het, wat een toon kan natuurlijk niet alsmaar blijven dalen. Je moet dus niet alles geloven wat je oren horen. Wat je namelijk hoort is een akoestische illusie die te vergelijken is met een bekende optische illusie van M.C. Escher, de dalende/stijgende trap.

19 april 2018

Betrouwbaarheid is het fundament van een relatie

Column Bart Groothuis | 'Dit is complete onzin'

Wij hebben bij ons thuis op het toilet de Quest scheurkalender hangen. Met veel plezier lees ik iedere dag een wetenschappelijke wetenswaardigheid. Soms over chemie, soms over politiek, soms over geologie. Vaak lees ik iets wat compleet nieuw is voor me. Soms lees ik iets wat ik ooit geweten heb, maar allang vergeten was.

19 april 2018

De sleutel naar al het succes?

Global Goal nummer 16

Goal nummer 16: Vrede, rechtvaardigheid en sterke instituties. Naar mijn idee één van de sleuteldoelen. Maar schijnbaar ook één van de moeilijkste. Hoe is Global Goal nummer 16 toepasbaar binnen je bedrijfsvoering?

22 maart 2018

Een kleine stap of een enorme sprong?

Global Goal nummer 12

“Wat een heerlijke dag om een marathon te lopen. Niet dat ik ooit hardgelopen heb, maar het ziet er gewoon uit als een perfecte dag hiervoor”, heeft nog nooit iemand gezegd. Dus waarom zou je in hemelsnaam acuut overgaan op het eten van vogelzaadjes, enkel nog in de regen douchen en je huis herfinancieren om een elektrische auto aan te schaffen. Laat staan direct alle duurzame consumptie- en productiepatronen doorvoeren binnen je bedrijf?

22 maart 2018

Getoond 73 tot en met 90 van 201 totaal, er zijn meerdere pagina's