Parker Harris: "Houd je klant gelukkig"
5 tips van de mede-oprichter van Salesforce
Blije klanten horen bij het succes van ieder bedrijf. Maar hoe kun je klanten langer behouden? Hoe kun je ze slim benaderen in een veranderende wereld? Salesforce noemt haar eigen oplossing ‘the customer success platform’. 5 tips van mede-oprichter Parker Harris.
Telefonische Communicatie moet zijn als een bikini
Column Marianne van de Water | Quorum Preliminary Sales
Strak, het essentiële omvattend en aandacht trekkend! Zo, is dat even een zonnige binnenkomer! Ik schoot hardop in de lach toen ik deze tekst onder ogen kreeg. Kan ik hierover wel een column schrijven?
Verover de markt met producten waar je voor staat
Ken de producten op jouw schap
Weet jij eigenlijk wel waar de producten op jouw schap precies vandaan komen? Zeker als je leveranciers in het buitenland zitten, is het lastig om alle details te weten te komen. Toch is het belangrijk om je bezig te houden met hoe je product is gemaakt. Je wilt natuurlijk niet in het nieuws komen met een schandaal over kinderarbeid. Houd dus regelmatig de vinger aan de pols.
Tevreden medewerkers, tevreden klanten
Het rendement op de investering in je personeel
Je personeel is van onschatbare waarde. Ze zijn een adviseur voor de klant en nemen de rol van gastvrouw of -heer op zich. Het is dan ook van groot belang dat je medewerkers gemotiveerd blijven. Hoe doe je dat?
Bespaar kosten door duurzame bedrijfsvoering
Ook jij profiteert
Natuurlijk draag je het milieu een warm hart toe, maar toch is het mooi meegenomen dat je zelf ook de vruchten plukt van maatschappelijk verantwoord ondernemen. Met een aantal eenvoudige maatregelen kan je efficiënter omgaan met middelen die je nodig hebt om je winkel draaiende te houden. En dat levert een kostenvoordeel op!
5 tools om productiever te werken
Haal meer uit je onderneming met deze software en tools
In de waan van de dag ga je maar door en door en door. Af en toe is een pas op de plaats niet verkeerd. Een moment waarop je ‘aan de winkel’ in plaats van ‘in de winkel’ werkt, zodat je in drukke periodes efficiënter kunt zijn en meer uit je bedrijf kan halen. Hoe? Met behulp van de juiste tools lopen de zaken het hele jaar door op rolletjes.
Hoe verras ik mijn klant?
Vlog Nanette van Wezel
Je klant verrassen. Hoe doe je dat, en wat levert het eigenlijk op? In nog geen 2 minuten vertelt ondernemerscoach Nanette van Wezel het in haar tweede vlog in de serie 'Aan Nanettes keukentafel'.
Je kop stoten aan een open deur
Column Bart Groothuis | Creëer een band met je klant
Vorige week gaf ik voor een grote groep projectleiders een korte workshop van twee uur over mijn nieuwste boek ‘Creëer een band met je klant’. In de zaal zit Fred, een ex-collega van me. Hij heeft een grappige loopbaancarrière doorlopen.
Ik ben er even niet...
Column Marianne van de Water | Smoesjes
Een greep uit de antwoorden die ik de afgelopen jaren hoorde als uitvluchten met betrekking tot koude acquisitie. Wellicht herken je ze?
Klachten: een kans op meer tevreden klanten
Column Bart Groothuis | Goede klantenservice
Klachtenafhandeling door een klantenservice…. Je zou toch denken dat bedrijven anno 2015 wel weten hoe dat moet, namelijk de klacht vooral zien als een kans om een eerst ontevreden klant om te vormen tot een heel tevreden klant. Nou nee hoor, neem een telecombedrijf als Telfort. Zij bakken er helemaal niets van. Terwijl het toch echt niet zo heel ingewikkeld is.