Organisatie desk

Wat je moet weten voor optimale bedrijfsprestaties

Van startende ondernemer tot groeier: in de organisatiedesk vind je alles rondom de organisatie van je bedrijf.

Je kop stoten aan een open deur

Column Bart Groothuis | Creëer een band met je klant

Vorige week gaf ik voor een grote groep projectleiders een korte workshop van twee uur over mijn nieuwste boek ‘Creëer een band met je klant’. In de zaal zit Fred, een ex-collega van me. Hij heeft een grappige loopbaancarrière doorlopen.

19 april 2018

Ik ben er even niet...

Column Marianne van de Water | Smoesjes

Een greep uit de antwoorden die ik de afgelopen jaren hoorde als uitvluchten met betrekking tot koude acquisitie. Wellicht herken je ze?

19 april 2018

Klachten: een kans op meer tevreden klanten

Column Bart Groothuis | Goede klantenservice

Klachtenafhandeling door een klantenservice…. Je zou toch denken dat bedrijven anno 2015 wel weten hoe dat moet, namelijk de klacht vooral zien als een kans om een eerst ontevreden klant om te vormen tot een heel tevreden klant. Nou nee hoor, neem een telecombedrijf als Telfort. Zij bakken er helemaal niets van. Terwijl het toch echt niet zo heel ingewikkeld is.

19 april 2018

Vier vrouwelijke ondernemers over persoonlijke dromen

MKB Radiocafé 28 mei 2015

De enige echte ondernemerstalkshow gaat ook deze week weer door het leven onder de titel MKB RadioCafé. De stamtafel zit weer vol met sprankelende gasten, vol persoonlijke verhalen over hun eigen dromen. En bedrijfsvoering.

19 april 2018

Hoe maak ik mijn Facebookpagina succesvol?

6 tips om je concurrentie voor te blijven

Iedereen heeft tegenwoordig wel een Facebookaccount, zo ook jouw doelgroep. Voor jou dus de perfecte manier om je (potentiële) klant te benaderen én binden. Deze 6 tips kun je gebruiken om het meeste uit de Facebookpagina van je bedrijf te halen!

19 april 2018

Auditieve illusie

Column Bart Groothuis | Geloof niet alles dat je hoort

Ben jij bekend met een Shepard toon? Je hoort een alsmaar dalende of stijgende toon. Tenminste, zo klinkt het, wat een toon kan natuurlijk niet alsmaar blijven dalen. Je moet dus niet alles geloven wat je oren horen. Wat je namelijk hoort is een akoestische illusie die te vergelijken is met een bekende optische illusie van M.C. Escher, de dalende/stijgende trap.

19 april 2018

Betrouwbaarheid is het fundament van een relatie

Column Bart Groothuis | 'Dit is complete onzin'

Wij hebben bij ons thuis op het toilet de Quest scheurkalender hangen. Met veel plezier lees ik iedere dag een wetenschappelijke wetenswaardigheid. Soms over chemie, soms over politiek, soms over geologie. Vaak lees ik iets wat compleet nieuw is voor me. Soms lees ik iets wat ik ooit geweten heb, maar allang vergeten was.

19 april 2018

De sleutel naar al het succes?

Global Goal nummer 16

Goal nummer 16: Vrede, rechtvaardigheid en sterke instituties. Naar mijn idee één van de sleuteldoelen. Maar schijnbaar ook één van de moeilijkste. Hoe is Global Goal nummer 16 toepasbaar binnen je bedrijfsvoering?

22 maart 2018

Een kleine stap of een enorme sprong?

Global Goal nummer 12

“Wat een heerlijke dag om een marathon te lopen. Niet dat ik ooit hardgelopen heb, maar het ziet er gewoon uit als een perfecte dag hiervoor”, heeft nog nooit iemand gezegd. Dus waarom zou je in hemelsnaam acuut overgaan op het eten van vogelzaadjes, enkel nog in de regen douchen en je huis herfinancieren om een elektrische auto aan te schaffen. Laat staan direct alle duurzame consumptie- en productiepatronen doorvoeren binnen je bedrijf?

22 maart 2018

Waar sta jij voor als ondernemer?

En 10 vragen over trots, duurzaamheid, verandering en ACTIE

Stel jezelf eens de vraag wat je als ondernemer eigenlijk voorstelt: “Waar sta jij nu echt voor?” Dat was de uitdaging die Leen Zevenbergen de aanwezige ondernemers bij de ontbijtsessie van het Ondernemers voor Ondernemer netwerk meegaf.

22 maart 2018

Getoond 81 tot en met 90 van 200 totaal, er zijn meerdere pagina's