Organisatie desk

Wat je moet weten voor optimale bedrijfsprestaties

Van startende ondernemer tot groeier: in de organisatiedesk vind je alles rondom de organisatie van je bedrijf.

Transitie van VAR naar DBA

Een overzicht van alle veranderingen

De kogel is door de kerk: de huidige VAR-regeling (verklaring arbeidsrelatie) gaat vervangen worden door overeenkomsten volgens de nieuwe wet DBA (Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties). De nieuwe wet is op 1 mei 2016 ingegaan, maar zal pas effectief worden gehandhaafd vanaf juli 2018. Een overzicht: wat moet je weten en wat verandert er?

05 september 2017

Werk samen, anders game over!

Inspiratie voor de wereld van gaming

Nederland staat weer mooi op de kaart als gameland. De videogame Horizon Zero Dawn van het Amsterdamse Guerilla Games verovert in amper twee weken tijd de harten van gamers overal ter wereld.

05 september 2017

Hoe meet je je klanttevredenheid?

Klantgerichtheid begint bij het meten van de klantentevredenheid.

Uit onderzoek door Kelley School of Business, onderdeel van Indiana University in de Verenigde Staten, blijkt dat managers de klanttevredenheid van hun klanten vaak overschatten. Ze hebben het idee dat de klachten die ze ontvangen niet representatief zijn de tevredenheid van het hele klantenbestand.

09 augustus 2017

Een veilige werkplek, ook voor oudere werknemers

Gebruik de checklist

Sta je als ondernemer wel eens stil bij de veiligheid van oudere werknemers? Of zij snel kunnen wegkomen bij een ongeval bijvoorbeeld.

27 juni 2017

4 tips tegen winkeldiefstal

Maak je winkel zo veilig mogelijk

Nergens ter wereld stelen winkeldieven meer dan in Nederland. Jaarlijks wordt er voor honderden miljoenen euro's uit winkels gestolen. Hoe kun je jezelf als winkelier beschermen tegen criminelen?

27 juni 2017

Efficiënt organiseren: orde en planning

Haal meer uit je werknemers met Het Nieuwe Werken

Een goede organisatie kan de efficiëntie van je bedrijf enorm bevorderen. Zorg dat je werkprocessen zo zijn ingericht dat ze goed op elkaar zijn afgestemd, begrijpelijk zijn en aansluiten bij je medewerker en de huidige tijdsgeest van digitaal en flexibel werken.

12 juni 2017

Efficiënt organiseren: papierloos werken

Digitaliseren van groot belang voor je organisatie

Een belangrijk element in de organisatie van tegenwoordig is de overgang van papier naar digitaal. De hoeveelheid digitale informatie blijft groeien. Omstreeks 2020 zal er dertig keer zoveel digitale informatie zijn als nu. Klanten, werknemers, leveranciers, partners; iedereen gaat over op digitaal. Zorg dat je dit op tijd en effectief doorvoert in je organisatie.

12 juni 2017

De spendanalyse: een Zwitsers zakmes voor inkopers

Column Jeroen Corts | NEVI

Iedereen kent het spreekwoord: “Goed gereedschap is het halve werk”. Dat geldt niet alleen voor de oude ambachten, maar ook voor het moderne inkoopvak! Toch zijn er nog steeds veel organisaties die niet beschikken over een goede spendanalyse. Dat is jammer, want inzicht in de inkoopuitgaven en -ontwikkelingen is cruciaal voor een effectief inkoopbeleid.

07 juni 2017

Businessdoelen bereiken door inkoop

Column Gerco Rietveld | Zelfstandig strateeg en auteur

Wist je dat leveranciers veel meer invloed hebben op het presteren van je organisatie dan je je wellicht realiseert? Waarom neem je inkoop dus niet als vertrekpunt voor het invoeren van ketenmanagement? Daarmee gaan jouw leveranciers actief bijdragen aan het succes van je organisatie – en je klanten merken dat verschil direct.

06 juni 2017

Samenwerken is hard werken

Column Fred Westerveld | NEVI

Samenwerken is een hot topic. Het lijkt wel of samenwerken de nieuwe Haarlemmer olie is op weg naar eeuwig durend succes.

29 mei 2017

Getoond 111 tot en met 120 van 197 totaal, er zijn meerdere pagina's