Organisatie desk

Wat je moet weten voor optimale bedrijfsprestaties

Van startende ondernemer tot groeier: in de organisatiedesk vind je alles rondom de organisatie van je bedrijf.

Waar sta jij voor als ondernemer?

En 10 vragen over trots, duurzaamheid, verandering en ACTIE

Stel jezelf eens de vraag wat je als ondernemer eigenlijk voorstelt: “Waar sta jij nu echt voor?” Dat was de uitdaging die Leen Zevenbergen de aanwezige ondernemers bij de ontbijtsessie van het Ondernemers voor Ondernemer netwerk meegaf.

22 maart 2018

TopTrends voor Ondernemers - van trend naar toepassing

Het nieuwste boek van Willem Overbosch

In dit boek zet Willem Overbosch, oprichter van MKB Servicedesk, tien bewegingen voor je op een rij die je business de komende jaren bepalen. Daarnaast krijg je praktische handvaten om zelf met deze trends aan de slag te gaan.

26 februari 2018

Ondernemer Kostas Iossifidis over de Griekse crisis

Is er reden tot paniek?

De kranten staan vol met politici en cijfers over de Griekse crisis, maar hoe denkt de ondernemer die zaken doet in Griekenland erover? Kostas Iossifidis, eigenaar van Griekse delicatessenzaak en slijterij Het Griekse Huis, vertelt zijn verhaal.

01 december 2017

Hoe gaat het met de OHMF-winnaars 2014?

Wat hebben ze aan het traject gehad?

Als je van plan bent om in het buitenland te gaan ondernemen, is er een aantal zaken waar je aan moet denken. De winnaars van het Oranje Handelsmissiefonds (OHMF) 2014 vertellen over hun ervaring en geven tips.

01 december 2017

Sturen op groei van levensbelang voor je bedrijf

Sneak preview Eerste hulp bij groeien

Ook in onzekere economische tijden moet je denken aan de groei van je bedrijf. Van nature focus je je bij tegenslag vooral op datgene waar je goed in bent en werkt harder om je omzet op gang te houden. Niets mis mee. Maar verlies je ondernemersdroom en de waarde van je bedrijf nooit uit het oog: dat is je toekomst.

29 november 2017

Hemelvaartscafé met ondernemende avonturen

MKB Radiocafé 13 mei 2015

Bram Donkers presenteert een tintelfris MKB RadioCafé, de wekelijkse talkshow met louter ondernemers aan de stamtafel. Ook in deze Hemelvaarts-editie presenteren we een serie bijna ondenkbaar simpele verhalen, die hebben geleid tot ondernemende avonturen. Semi-live vanuit Utrecht, rechtstreeks naar jouw kloppende ondernemershart.

29 november 2017

RadioCafé etaleert weer passievolle ondernemers

MKB Radiocafé 11 juni 2015

In een geheel vernieuwde editie van het MKB RadioCafé zit de stamtafel weer vol, met aan alle zijden ondernemers die gedreven worden door een of andere passie. De verhalen komen boven tafel en Bram Donkers zorgt dat ze geschikt zijn om uit te zenden.

29 november 2017

Elektronisch inkopen en klantwaarde

Column Gert Walhof | Zelfstandig Inkoopadviseur

Ondernemers zijn vooral met klanten bezig. Goede producten en diensten leveren, innoveren, omzet en continuïteit van hun bedrijf staan voorop. Alle activiteiten zijn daarop gericht en dat geldt ook voor inkoop. Praten en nadenken over inkoop vinden ondernemers alleen interessant als inkoop direct bijdraagt aan waarde voor de klanten van het bedrijf.

29 november 2017

3 tips bij het opzetten van een eigen webwinkel

Column Emile Voogd | De juiste verbindingen

Het opzetten van een eigen webshop, het klinkt simpel. Maar met welke technische aspecten moet je rekening houden en hoe voorkom je dat je in een later stadium tegen zaken oploopt die met een beetje vooruit kijken voorkomen hadden kunnen worden? En wat voor internetverbinding heb je eigenlijk nodig om je webshop goed bereikbaar te houden? Uit eigen ervaring geef ik drie praktische tips die je helpen bij het opzetten van een eigen webwinkel.

28 november 2017

Er zijn geen wachtenden voor u

Column Paul van der Velde | Bereikbaarheid in het mkb

Of het nu op een treinstation is of in een file: niemand wacht graag. Dat is ook zo wanneer je iemand belt. Je wilt graag dat er aan de andere kant zo snel mogelijk wordt opgenomen. Het besef van de tijd waarbinnen een telefoontje beantwoord wordt, ervaar je anders als je de beller bent dan wanneer je de telefoon moet aannemen.

28 november 2017

3 tips om onderweg nooit meer business te missen

Tips en tools om onderweg te werken

De tijd waarin we van 9 tot 5 achter een bureau zaten te werken is voorbij. Tegenwoordig reizen we veel en ook dan wil je aan het werk blijven. Het kan immers gebeuren dat je een potentiële klant mis loopt of minder werk kunt verzetten doordat je niet op kantoor bent. Maar met deze tools is dat verleden tijd.

28 november 2017

5 tips om handiger te werken in Office 365

Advertorial

Word, Excel, PowerPoint. Wie kent ze niet? Menig medewerker gebruikt het al jaren. Office 365 zorgt ervoor dat je nu nog productiever bent. We geven je een aantal tips om er zo veel mogelijk uit te halen.

28 november 2017

Altijd en overal (samen)werken

Advertorial

De hele dag op kantoor? Nergens voor nodig. Met Office 365 Premium kunnen medewerkers altijd, overal en op elk apparaat bij hun bestanden, e-mail en vertrouwde Office-programma’s, zoals Word, Excel en PowerPoint. Ook als ze even geen internetverbinding hebben. Collega’s kunnen zelfs op afstand in één document samenwerken. Zo kunnen ze werken waar en hoe ze maar willen.

28 november 2017

Hoe kies je het juiste Office 365 abonnement?

Advertorial

Als ondernemer heb je het meeste aan de zakelijke versie van Office 365. Maar hoe weet je nou welke van de 3 zakelijke varianten het beste bij je past? Dit artikel helpt je om de juiste keuze te maken.

28 november 2017

Wat is het verschil tussen Office 365 Premium en Office 2016?

Advertorial

Wanneer kies je welke software?

28 november 2017

3 mythes over Office 365

Advertorial

Veel bedrijven hebben besloten dat zij willen profiteren van de flexibiliteit en kostenbesparing die werken in de cloud biedt. Maar met zoveel tegenstrijdige informatie op het internet is het niet voor iedereen duidelijk hoe het nou precies zit. Dat geldt ook voor het overstappen naar Office 365. Daarom hebben wij 3 mythes over Office 365 op een rijtje gezet en vertellen we wat de feiten zijn.

28 november 2017

Het verschil tussen Office 365 voor zakelijk- en privégebruik

Advertorial

Office 365 is er voor zakelijk- en privégebruik. Maar wat is nou het verschil? Hier vergelijken we Office 365 Premium met Office 365 Home.

28 november 2017

Zes tips om efficiënter te werken

Specialist Annemiek Tigchelaar aan het woord

Annemiek Tigchelaar is adviseur en trainer. Ze geeft organisaties praktisch en persoonlijk advies over efficiënt werken zonder stress. Ze schreef de boeken ‘Grip op je e-mail’ en ‘Stop de stapels’. We vroegen haar naar tips op het gebied van effectief werken.

10 november 2017

Getoond 91 tot en met 108 van 201 totaal, er zijn meerdere pagina's