Big Content levert duurzaam resultaat

Combineer en verdiep vormen van content
Nuttige en actuele content op je website is van groot belang voor je vindbaarheid in zoekmachines (SEO). Maar hoe produceer je unieke content om grote aantallen bezoekers te trekken?
De Amerikaanse deskundige Peter J. Meyers (Dr. Pete) noemt Big Content als oplossing. In zijn blog op SEOmoz.org introduceert Meyers die term. Big Content gaat verder dan enkel nieuwsberichten, kennisartikelen, blogs, video's en infographics. Het is een werkelijke verdieping van een zaak, met blijvend resultaat.
 
Makkelijke content produceren is volgens Meyers niet langer rendabel, omdat iedereen het kan en al doet. "Een competetieve voorsprong houden op concurrenten is niet mogelijk met eenvoudige content. We willen allemaal het laag hangende fruit, maar laten we eerlijk zijn, het laag hangende fruit is verrot, verminkt en zit al onder de vieze vingerafdrukken."
 
Overstijgende informatievoorziening
Met Big Content heeft Meyers het over samengevoegde media en vormen van content die het niveau van de huidige informatievoorziening overstijgen en daarmee een blijvende waarde krijgen. Voorbeelden van WordPress en Seer Interactive worden aangehaald in zijn blog, waarbij een infographic meer is dan het op het eerste oog lijkt. De icoontjes zijn aanklikbaar en verwijzen naar aanvullende content.
 
Blijvende resultaten
"Als je genoeg moeite en research doet voor een goede productie en het uniek maakt is het van blijvende waarde en kan het een (nieuw) publiek trekken." Dit bekrachtigt Meyers met een voorbeeld uit eigen keuken. Voor de website van SEOmoz produceerde hij een Big Content stuk over Google Algorithm en na een verwacht hoogtepunt in traffic naar het artikel vlak na publicatie, iets meer dan 9000 pageviews, bleef het website-bezoek doorkabbelen zonder te stoppen. Een paar maanden na publicatie volgde weer een opvallende opleving van pageviews toen er weer wat over het onderwerp werd gepubliceerd door een andere partij.
 
"Big Content is bedoeld om klaar te staan als er veranderingen zijn in de branche - het heeft de mogelijkheid te pieken op het juiste moment, wanneer dat moment ook komt."
 
Zo start je met Big Content
Mocht je met Big Content aan de slag willen gaan, dan geeft Meyers je een paar belangrijke tips om te starten. Begin voorzichtig. Probeer eerst twee soorten van content samen te smelten. Start een video bijvoorbeeld met een storyboard of begin een infographic met een 'servet-schets'. "Zorg dat je genoeg bouwt om mensen te inspireren en te bewegen en kijk of het zijn eigen leven gaat leiden." Ook geeft Meyers de tip om op meedere paarden te wedden en je niet te focussen op slechts een idee. Aan het eind van zijn blog zegt hij: "Ik hoop in ieder geval een aantal mensen overtuigd te hebben om niet langer klein te denken. Pas als je iets 'groots' geproduceerd hebt besef je de voordelen en het momentum ervan."

Dossiers

Wat is zoekmachine optimalisatie?

Hoe zorg ik dat mijn website beter wordt gevonden?
Heb je al een website, maar heb je het idee dat er meer uit te halen valt? Het is verleidelijk om een nieuwe website te laten maken. Bespaar geld en...

‘Succesvol dankzij focus op SEO’

Kansen op de Duitse markt van medische hulpmiddelen
Duitsers geven per jaar zo'n 30 miljard euro uit aan medische producten, waaronder rond de 15 miljard aan medische hulpmiddelen. De Duitse...

Praat met ons mee op

MKB Servicedesk
Postadres
Postbus 40273
3504 AB Utrecht

Bezoekadres - kantoor Agency No9:
Spaklerweg 53
1114 AE Amsterdam
Tel: 088 652 00 50

Toegevoegd

U kunt verder winkelen of de bestelling afronden.

Afronden
MKB Servicedesk maakt gebruik van cookies
/7158/cookieverklaring-mkb-servicedesk.htm
 Meer informatie
 Melding sluiten