Beste reclamemensen ter wereld adviseren ondernemers

De 24 uur van de Reclame ruimt tijd in voor ondernemers uit het mkb

09 januari 2013

Reclame maken voor je bedrijf: een onderwerp dat veel ondernemers hoofdpijn bezorgt. Want ben je niet gewoon het liefst bezig met ondernemen, waar jij goed in bent? De 24 uur van de Reclame biedt uitkomst. Dé topmensen uit de reclamewereld brainstormen met ondernemers over reclame maken.

Marketing nieuwe stijl

Ondernemers uit het mkb kunnen op donderdag 15 november gratis advies inwinnen van de beste mensen uit de reclamewereld. Tijdens deze heuse MKB Marathon verzamelen marketeers, planners, copywriters en artdirectors zich in Amsterdam om ondernemers in persoonlijke brainstormsessies te helpen aan goede ideeën. 

De 24 uur van de Reclame

De MKB Marathon is onderdeel van De 24 uur van de Reclame, een jaarlijks evenement van de reclamebranche. Niemand minder dan voormalig president Bill Clinton is dit jaar spreker op het evenement. Het idee is dat de reclame beroepsgroep op deze manier haar kracht inzet om anderen te helpen in deze economisch lastige tijden. Want zeker nu kan iedere ondernemer wel creatieve hulp gebruiken, bijvoorbeeld met een verkoopactie of online actie of gewoon een frisse blik van een kenner.

Inschrijven voor brainstormsessie

Wil jij ook advies van een reclame-expert over jouw publiciteitsaanpak? Er is nog plek voor de MKB Marathon. Schrijf je in via www.24reclame.nl/mkb-consult en geef aan op welk tijdstip (tussen 8 en 20 uur) je wil langskomen bij de Amsterdam Convention Factory aan de Czaar Peterstraat 213. Een telefonisch consult is ook mogelijk.

Marketingtips

Geen tijd om naar De 24 uur van de Reclame te gaan? Gebruik dan deze marketingtips:

  • Maak reclame onderdeel van je marketingplan, waarin ondermeer staat: informatie over je doelgroep, informatie over de markt die je wil betreden, de positie van jouw product, de levensfase van je product, informatie over het koopgedrag van je klanten en je marketingbudget.

  • Via social media heb je laagdrempelig contact met de wereld buiten je bedrijf, zoals klanten, sollicitanten en publicisten. Begin daarbij met luisteren: kijk op social media wat je klanten beweegt, wat hen bezighoudt. Stem je boodschap daarop af en op het medium waarop je de boodschap plaatst.

  • Uit onderzoek blijkt dat merkgeoriënteerde ondernemingen winstgevender zijn dan ondernemingen die hun merk niet of nauwelijks inzetten bij de bedrijfsvoering. Een merk is niets anders dan een naam die associaties oproept. Zorgt dat je onderneming een merk wordt en laat je merk het werk doen.

Publiciteitstips

Ga je liever voor free publicity? Gebruik onderstaande tips om succesvol in de publiciteit te komen:

  • Vraag jezelf af wat jouw bedrijf voor journalisten en hun publiek interessant en relevant maakt. Hoe uniek is je bedrijf, werkwijze of product nou écht, vergeleken met de concurrent? 

  • Wat is jouw nieuws? Alles wat nieuw is, wat afwijkt van het bekende én wat relevant is voor een journalist, dát heeft nieuwswaarde. Kijk door de bril van een nieuwsgierige buitenstaander naar je eigen bedrijf. 

  • Heb je een journalist zover dat hij aandacht aan je bedrijf wil besteden? Zorg dat je weet wat je wil zeggen en dat je bewijsvoering, bronnen en tevreden klanten hebt die je verhaal kunnen bevestigen.