"Altijd en overal de juiste klantinformatie"

Ondernemer Martijn Roordink over de voordelen van CRM

20 oktober 2017

Martijn Roordink is oprichter en directeur van Spaces, verhuurder van inspirerende werkplekken en kantoorruimten. Met inmiddels drie vestigingen in Amsterdam en één in Den Haag groeit het bedrijf snel. Om de service naar zijn 5000 klanten efficiënt te organiseren gebruikt het bedrijf Salesforce.

Whitepaper Customer Relationship Management (CRM)

Van eenmalig contact tot vaste klant

Naam: Martijn Roordink

Functie: Oprichter en directeur

Bedrijf: Spaces

Aantal medewerkers: 50

Aantal klanten: 5000

Nieuw serviceniveau

"We zitten in een van de meest traditionele markten die er bestaat: de kantoorverhuurmarkt. Wij willen in die markt een uitzonderlijk hoog nieuw serviceniveau neerzetten, laagdrempelig en met veel direct klantcontact. Daarbij willen we onze interne processen zodanig automatiseren dat we er geen omkijken meer naar hebben. Dat hebben we gerealiseerd met ons CRM-systeem. We hebben 50 medewerkers die allemaal met het CRM-systeem werken. Ze beschikken altijd en overal over de juiste klantinformatie, zodat klanten optimaal bediend kunnen worden.”

In de cloud

"We werken met Salesforce, een platform dat volledig in de cloud draait. Alle CRM-informatie is daardoor overal en altijd beschikbaar en up to date. Een goed CRM ontzorgt. Daardoor kunnen we ons concentreren op onze business en de dienstverlening aan de klant, in de wetenschap dat alles goed geregeld is."

Altijd actueel inzicht in doelen

"CRM geeft inzicht in onze doelen. We willen van minuut tot minuut kunnen zien wat er in het bedrijf gebeurt en geloven in volledige transparantie. We weten op elk moment wat er gebeurt en kunnen in onze facturen naar de klant alles helder verantwoorden. We kunnen nu op een geheel nieuwe manier met onze klanten communiceren en noemen dat een ‘aanraakbare dienstverlening’ voor de klant, via alle kanalen en real-time."

Flexibibiliteit om te groeien

“De efficiency van ons CRM zorgt ervoor dat we als bedrijf heel slagvaardig zijn. Ook geeft het ons de flexibiliteit om snel verder te groeien, omdat we bij elke vestiging die we openen bijna de hele infrastructuur al operationeel hebben."

Meer ervaringen van ondernemers met CRM? Lees het gratis whitepaper Customer Relationship Management.

Auteur

Raphael Klees