Columns

Marketing desk

'Doe maar de advertentie van de vorige keer'

Column Gert-Jan van de Sanden | Herhaling voor nadruk?

Hoe dikwijls ik dat in mijn praktijk al gehoord heb. Veel kleinere ondernemers nemen nauwelijks de moeite om na te denken over hun advertenties. Ze nemen het gemak van de langskomende acquisiteur voor lief en volstaan dan met een herhaling van de laatstgeplaatste uiting. (Hetzelfde geldt voor de banners op een webportal, het blaadje van de vereniging en ga zo maar verder).

02 augustus 2018 27 augustus 2021

Laat je acquisitie groeien en bloeien

Column Marianne van de Water | Aandacht voor acquisitie

Om acquisitie beter te (laten) begrijpen, zodat anderen het snappen en zij zelf makkelijker aan koude acquisitie kunnen (gaan) doen, gebruik ik soms metaforen. Deze keer de metafoor: bloemen en planten.

02 augustus 2018 27 augustus 2021

De snelste weg naar meer omzet: bestaande klanten

Column Jeroen Wind

“Ik wil mijn omzet verhogen, hoe haal ik het makkelijkst nieuwe klanten binnen?” vroeg een ondernemer mij deze week. Een logische vraag denk je misschien. Maar het valt op dat veel ondernemers bij het verhogen van omzet als eerste aan nieuwe klanten denken.

02 juli 2021

Organiseren van een klantevent

Column Bart Groothuis | 5 tips om je dag tot een succes te maken

Ik heb me pas geleden weer eens door een bedrijf laten verleiden om naar een ‘relatiedag’ te gaan. Je weet wel, zo’n dag waarbij je als klant ‘verwend’ wordt. Soms ook wel ‘klantendag’ genoemd. Het was, jammer genoeg, een grote teleurstelling.

03 april 2020

Koud, lauw of warm bellen, weet jij het verschil?

Column Marianne van de Water | Telefonische acquisitie

Van koud bellen naar een warm contact. Dat wil iedereen toch graag? Maar hoe zit het nu toch precies met de verschillen?

03 april 2020

De echte reden waarom een bedrijf het goed doet

Succesfactor nummer één | Column Hans Verhoef

Hoe komt het dat ondernemers succes hebben? Er is maar één echte verklaring voor! Hoe ga je om met de zaken waar je niet goed in bent en waar je eigenlijk geen zin in hebt? Strategie, organisatie en financiering komen pas later en zijn ondergeschikt aan dit ene punt!

06 september 2018

Winkelketens in problemen: leve de kleine zelfstandige!

Column Gert-Jan van de Sanden | Benut de gaten

DA-drogisterijen saneren, V&D failliet (misschien inmiddels doorgestart) en van het schoenenimperium van Macintosh en Scapino sluit de een na de andere winkel. Veel overgebleven winkeliers in de diverse stadscentra slaat de schrik om het hart.

06 september 2018

Geen klanten, geen bedrijf!

Column | Alex Klein

Het is van existentieel belang dat iedereen in de organisatie begrijpt wat de reden is dat klanten juist voor jouw diensten of producten kiezen.

06 september 2018

In 6 stappen je internet marketing strategie uitrollen in Duitsland

Column Wout Gortworst | Hoe bereik je Duitsers online?

Als internet marketeer was het mijn taak om CF Kunststofprofielen te helpen bij het onderzoeken van de Duitse markt. Zij wisten al dat de vijver in Duitsland groter was dan in Nederland, maar hoe benader je Duitsers nu via het internet?

05 september 2018

Een blog op je site: wel of niet doen?

Column Linda Krijns | De voor- en nadelen

Volgens sommigen is bloggen de heilige graal voor bedrijven. Maar is dat ook zo? Natuurlijk biedt het voordelen om te bloggen, maar er zijn wel degelijk ook nadelen. Ik zet de voor- en nadelen hier op een rij, dan kun je een eigen afweging maken.

05 september 2018

Getoond 1 tot en met 10 van 99 totaal, er zijn meerdere pagina's