Marketing desk

Praktische informatie over marketing en communicatie

Zonder klanten geen business, maar hoe vind je die klanten? Via verschillende vormen van marketing. Je leest er alles over in de marketingdesk.

De snelste weg naar meer omzet: bestaande klanten

Column Jeroen Wind

“Ik wil mijn omzet verhogen, hoe haal ik het makkelijkst nieuwe klanten binnen?” vroeg een ondernemer mij deze week. Een logische vraag denk je misschien. Maar het valt op dat veel ondernemers bij het verhogen van omzet als eerste aan nieuwe klanten denken.

02 juli 2021

Hoe bepaal ik mijn doelgroepen?

Doelgroep bepalen onmisbaar voor een succesvolle marketingstrategie

Het bepalen van de doelgroep is noodzakelijk voor een effectieve marketingstrategie. Het is verleidelijk om te denken dat jouw product of dienst voor iedereen geschikt is. Toch is het verstandig om goed in kaart te brengen voor wie jouw diensten of producten bedoeld zijn en wie je nou concreet wilt bereiken met welke boodschap.

25 maart 2020 29 juni 2021

Waarom veel ondernemers te weinig vragen voor hun product (en hoe op te lossen)

Column Jeroen Wind

Veel ondernemers staan onder druk om nieuwe klanten binnen te halen. Het is dan ook vaak erg verleidelijk om de prijzen te verlagen om toch die nieuwe klant te winnen. Herkenbaar? Je bent hierin zeker niet de enige. Ik zie dit keer op keer gebeuren, vooral bij nieuwe ondernemers. Met alle gevolgen van dien… Waarom gebeurt dit precies? En nog belangrijker, hoe vraag je wel de juiste prijs?

29 juni 2021

10 bedrijfsvideo’s die iedere ondernemer zelf kan maken

Geen dure productie met camerateam en nabewerking nodig

Het is je waarschijnlijk niet ontgaan dat online video steeds populairder wordt. Sterker nog, het wordt lastig browsen als je video zou willen ontwijken, want video wordt werkelijk overal ingezet. Video is een gemakkelijk te verslinden format ten opzichte van de lappen tekst die nodig zijn om dezelfde boodschap over te brengen. Wat in 10 minuten gelezen kan worden, kan in 30 seconden bekeken worden. Het is één van de redenen dat er een miljard uur aan video per dag wordt bekeken op YouTube.

28 juni 2021

Persbericht schrijven: een spoedcursus

Gouden tips bij het schrijven van een persbericht

Het schrijven van een persbericht is een vak apart. Een goed geschreven persbericht met een aantrekkelijke, nieuwswaardige invalshoek vergroot de kans dat de journalist de informatie verwerkt in een bericht of artikel. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw persbericht voldoende kans maakt op publicatie?

03 september 2018 27 juni 2021

Hoe bedenk ik een goede bedrijfsnaam?

In zeven stappen naar de perfecte naam voor je bedrijf

Bij het oprichten van een bedrijf, hoort het bedenken van een goede bedrijfsnaam. En dan het liefst een die direct indruk maakt en bij klanten blijft hangen. Maar hoe kies je een goede naam voor je bedrijf en waar moet je rekening mee houden?

19 maart 2020 26 mei 2021

Beschrijving van de communicatie-instrumenten

Welke instrumenten moet je inzetten?

Als je een fantastisch product of dienst hebt, wil je dat natuurlijk van de daken schreeuwen. Met de communicatie-instrumenten die bij jouw doelgroep passen krijg je jouw boodschap bij de klant.

11 januari 2021

Wat staat er in een online marketing plan?

Column Zuleikha Meijen | Zulutions

Discussies over het nut van het maken van een online marketing plan komen tegenwoordig minder voor. Waar de meeste ondernemers tegenaan lopen is de vraag “Wat zet ik een online marketing plan?”. Ik omschrijf het online marketing plan als een geïntegreerd onderdeel van een business plan. Het sluit naadloos aan op jouw huidige bedrijfsstrategie en eigenlijk staat, evenals bij offline marketing, het geraamte al vast.

02 april 2020 18 december 2020

Een marketingplan in zeven stappen

Hoe breng je je product of dienst aan de man?

Je hebt een prachtproduct of -dienst gemaakt. Toch komen de klanten niet vanzelf. Succes bij je doelgroep vraagt om een creatief, doordacht en innovatief marketingplan. Maar hoe maak je dat? De zeven stappen naar succes op het gebied van marketing.

19 april 2018 18 december 2020

Hoe doe ik marktonderzoek?

'Is daar wel een markt voor?'

Je hebt een goed idee voor een nieuw product of een nieuwe dienst. Natuurlijk ben je zelf helemaal overtuigd van het nut en de noodzaak ervan, maar is de markt dat ook? Oftewel, hoe kijken anderen tegen jouw ideeën aan en is er markt voor? Om daarachter te komen, is het belangrijk om marktonderzoek te doen.

25 maart 2020 26 november 2020

Getoond 1 tot en met 10 van 157 totaal, er zijn meerdere pagina's