Marketing desk

Praktische informatie over marketing en communicatie

Zonder klanten geen business, maar hoe vind je die klanten? Via verschillende vormen van marketing. Je leest er alles over in de marketingdesk.

Beschrijving van de communicatie-instrumenten

Welke instrumenten moet je inzetten?

Als je een fantastisch product of dienst hebt, wil je dat natuurlijk van de daken schreeuwen. Met de communicatie-instrumenten die bij jouw doelgroep passen krijg je jouw boodschap bij de klant.

11 januari 2021

Een marketingplan in zeven stappen

Hoe breng je je product of dienst aan de man?

Je hebt een prachtproduct of -dienst gemaakt. Toch komen de klanten niet vanzelf. Succes bij je doelgroep vraagt om een creatief, doordacht en innovatief marketingplan. Maar hoe maak je dat? De zeven stappen naar succes op het gebied van marketing.

19 april 2018 18 december 2020

Wat staat er in een online marketing plan?

Column Zuleikha Meijen | Zulutions

Discussies over het nut van het maken van een online marketing plan komen tegenwoordig minder voor. Waar de meeste ondernemers tegenaan lopen is de vraag “Wat zet ik een online marketing plan?”. Ik omschrijf het online marketing plan als een geïntegreerd onderdeel van een business plan. Het sluit naadloos aan op jouw huidige bedrijfsstrategie en eigenlijk staat, evenals bij offline marketing, het geraamte al vast.

02 april 2020 18 december 2020

Hoe bepaal ik mijn doelgroep?

Hoe beschrijf ik de klanten die ik wil bereiken?

Het is verleidelijk om te denken dat jouw product of dienst voor iedereen geschikt is. Toch is het verstandig om goed in kaart te brengen wie je nou concreet wilt bereiken. Daarbij is het belangrijk om je toekomstige klanten zo specifiek mogelijk te benoemen. Als je dat weet, kun je daar je marketingstrategie op aanpassen.

25 maart 2020 12 november 2020

Hoe bedenk ik een goede bedrijfsnaam?

In zeven stappen naar de perfecte naam voor je bedrijf

Bij het oprichten van een bedrijf, hoort het bedenken van een goede bedrijfsnaam. En dan het liefst een die direct indruk maakt en bij klanten blijft hangen. Maar hoe kies je een goede naam voor je bedrijf en waar moet je rekening mee houden?

19 maart 2020 09 oktober 2020

Organiseren van een klantevent

Column Bart Groothuis | 5 tips om je dag tot een succes te maken

Ik heb me pas geleden weer eens door een bedrijf laten verleiden om naar een ‘relatiedag’ te gaan. Je weet wel, zo’n dag waarbij je als klant ‘verwend’ wordt. Soms ook wel ‘klantendag’ genoemd. Het was, jammer genoeg, een grote teleurstelling.

03 april 2020

Koud, lauw of warm bellen, weet jij het verschil?

Column Marianne van de Water | Telefonische acquisitie

Van koud bellen naar een warm contact. Dat wil iedereen toch graag? Maar hoe zit het nu toch precies met de verschillen?

03 april 2020

Het benoemen van je relatie

Column Bart Groothuis | Van scharrel naar partnership

In onze krant (het AD) van 14 februari jl (Valentijnsdag) stond een leuk artikel over ‘het benoemen van de relatie’. In mijn tijd had je een vriendin, een serieuze vriendin, een verloofde en was je daarna getrouwd. Maar zo werkt dat allemaal natuurlijk niet meer.

02 april 2020

Hoe zet ik WhatsApp slim in voor mijn bedrijf?

Een revolutie in zakelijk WhatsApp-gebruik

WhatsApp is met 9.4 miljoen gebruikers (Telecompaper) de grootste berichten-app in Nederland. Hoe doe je hier als ondernemer je voordeel mee?

26 maart 2020

Amazon verovert Nederland

Wat kunnen wij leren van deze multinational?

Het wereldberoemde bedrijf Amazon.com dat in 1994 begon met de online verkoop van boeken is inmiddels uitgegroeid tot een multinational met een omzet van meer dan 200 miljard dollar. Hoe werd Amazon groot? En wat kunnen wij leren van deze e-commerce gigant?

05 januari 2020

Getoond 1 tot en met 10 van 156 totaal, er zijn meerdere pagina's