Marketing desk

Marketing desk

Verdienmodellen in 2022: welke opties heb je?

Van traditionele verdienmodellen tot verdienmodellen in opkomst

Wat is het verdienmodel van jouw onderneming? Omdat de markt voortdurend in beweging is, is het verstandig je verdienmodel van tijd tot tijd te evalueren. En natuurlijk moet je bij de start van je bedrijf voor een of meerdere verdienmodellen kiezen. Welke verdienmodellen kun je kiezen in 2022?

17 december 2021

Laat je acquisitie groeien en bloeien

Column Marianne van de Water | Aandacht voor acquisitie

Om acquisitie beter te (laten) begrijpen, zodat anderen het snappen en zij zelf makkelijker aan koude acquisitie kunnen (gaan) doen, gebruik ik soms metaforen. Deze keer de metafoor: bloemen en planten.

02 augustus 2018 27 augustus 2021

'Doe maar de advertentie van de vorige keer'

Column Gert-Jan van de Sanden | Herhaling voor nadruk?

Hoe dikwijls ik dat in mijn praktijk al gehoord heb. Veel kleinere ondernemers nemen nauwelijks de moeite om na te denken over hun advertenties. Ze nemen het gemak van de langskomende acquisiteur voor lief en volstaan dan met een herhaling van de laatstgeplaatste uiting. (Hetzelfde geldt voor de banners op een webportal, het blaadje van de vereniging en ga zo maar verder).

02 augustus 2018 27 augustus 2021

Netwerken: goed idee

Column jurist Pauline de Boer

Onderschat niet de kracht van netwerken. Voor jou als ondernemer is het niet alleen een goede manier om je product of dienst onder de aandacht te brengen, maar ook een belangrijk middel om te klankborden met andere ondernemers.

02 augustus 2018 27 augustus 2021

Facebook introduceert Marketplace in Nederland

Concurrent Marktplaats wint terrein

Marketplace is een apart onderdeel binnen de Facebook app en website waar gebruikers spullen kunnen kopen en verkopen. Marktplaats heeft er een concurrent bij.

02 augustus 2018 27 augustus 2021

Gezond groeien dankzij data

Marketing- en salesdata voor de gezonde en veilige groei van je bedrijf

Hoe kan ik mijn bedrijf op een gezonde manier laten groeien? Dat is voor veel ondernemers een even lastige als veelvoorkomende vraag. Maar vaak heb je de informatie om hierin verstandige keuzes te maken al in huis: je eigen sales- en marketingdata. Maak jij al beslissingen op basis van jouw salesdata? En hoe kun je je voordeel doen met slimme software?

02 augustus 2018 19 augustus 2021

De snelste weg naar meer omzet: bestaande klanten

Column Jeroen Wind

“Ik wil mijn omzet verhogen, hoe haal ik het makkelijkst nieuwe klanten binnen?” vroeg een ondernemer mij deze week. Een logische vraag denk je misschien. Maar het valt op dat veel ondernemers bij het verhogen van omzet als eerste aan nieuwe klanten denken.

02 juli 2021

Hoe bepaal ik mijn doelgroepen?

Doelgroep bepalen onmisbaar voor een succesvolle marketingstrategie

Het bepalen van de doelgroep is noodzakelijk voor een effectieve marketingstrategie. Het is verleidelijk om te denken dat jouw product of dienst voor iedereen geschikt is. Toch is het verstandig om goed in kaart te brengen voor wie jouw diensten of producten bedoeld zijn en wie je nou concreet wilt bereiken met welke boodschap.

25 maart 2020 29 juni 2021

Waarom veel ondernemers te weinig vragen voor hun product (en hoe op te lossen)

Column Jeroen Wind

Veel ondernemers staan onder druk om nieuwe klanten binnen te halen. Het is dan ook vaak erg verleidelijk om de prijzen te verlagen om toch die nieuwe klant te winnen. Herkenbaar? Je bent hierin zeker niet de enige. Ik zie dit keer op keer gebeuren, vooral bij nieuwe ondernemers. Met alle gevolgen van dien… Waarom gebeurt dit precies? En nog belangrijker, hoe vraag je wel de juiste prijs?

29 juni 2021

10 bedrijfsvideo’s die iedere ondernemer zelf kan maken

Geen dure productie met camerateam en nabewerking nodig

Het is je waarschijnlijk niet ontgaan dat online video steeds populairder wordt. Sterker nog, het wordt lastig browsen als je video zou willen ontwijken, want video wordt werkelijk overal ingezet. Video is een gemakkelijk te verslinden format ten opzichte van de lappen tekst die nodig zijn om dezelfde boodschap over te brengen. Wat in 10 minuten gelezen kan worden, kan in 30 seconden bekeken worden. Het is één van de redenen dat er een miljard uur aan video per dag wordt bekeken op YouTube.

28 juni 2021

Persbericht schrijven: een spoedcursus

Gouden tips bij het schrijven van een persbericht

Het schrijven van een persbericht is een vak apart. Een goed geschreven persbericht met een aantrekkelijke, nieuwswaardige invalshoek vergroot de kans dat de journalist de informatie verwerkt in een bericht of artikel. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw persbericht voldoende kans maakt op publicatie?

03 september 2018 27 juni 2021

Hoe bedenk ik een goede bedrijfsnaam?

In zeven stappen naar de perfecte naam voor je bedrijf

Bij het oprichten van een bedrijf, hoort het bedenken van een goede bedrijfsnaam. En dan het liefst een die direct indruk maakt en bij klanten blijft hangen. Maar hoe kies je een goede naam voor je bedrijf en waar moet je rekening mee houden?

19 maart 2020 26 mei 2021

Beschrijving van de communicatie-instrumenten

Welke instrumenten moet je inzetten?

Als je een fantastisch product of dienst hebt, wil je dat natuurlijk van de daken schreeuwen. Met de communicatie-instrumenten die bij jouw doelgroep passen krijg je jouw boodschap bij de klant.

11 januari 2021

Wat staat er in een online marketing plan?

Column Zuleikha Meijen | Zulutions

Discussies over het nut van het maken van een online marketing plan komen tegenwoordig minder voor. Waar de meeste ondernemers tegenaan lopen is de vraag “Wat zet ik een online marketing plan?”. Ik omschrijf het online marketing plan als een geïntegreerd onderdeel van een business plan. Het sluit naadloos aan op jouw huidige bedrijfsstrategie en eigenlijk staat, evenals bij offline marketing, het geraamte al vast.

02 april 2020 18 december 2020

Een marketingplan in zeven stappen

Hoe breng je je product of dienst aan de man?

Je hebt een prachtproduct of -dienst gemaakt. Toch komen de klanten niet vanzelf. Succes bij je doelgroep vraagt om een creatief, doordacht en innovatief marketingplan. Maar hoe maak je dat? De zeven stappen naar succes op het gebied van marketing.

19 april 2018 18 december 2020

Hoe doe ik marktonderzoek?

'Is daar wel een markt voor?'

Je hebt een goed idee voor een nieuw product of een nieuwe dienst. Natuurlijk ben je zelf helemaal overtuigd van het nut en de noodzaak ervan, maar is de markt dat ook? Oftewel, hoe kijken anderen tegen jouw ideeën aan en is er markt voor? Om daarachter te komen, is het belangrijk om marktonderzoek te doen.

25 maart 2020 26 november 2020

Organiseren van een klantevent

Column Bart Groothuis | 5 tips om je dag tot een succes te maken

Ik heb me pas geleden weer eens door een bedrijf laten verleiden om naar een ‘relatiedag’ te gaan. Je weet wel, zo’n dag waarbij je als klant ‘verwend’ wordt. Soms ook wel ‘klantendag’ genoemd. Het was, jammer genoeg, een grote teleurstelling.

03 april 2020

Koud, lauw of warm bellen, weet jij het verschil?

Column Marianne van de Water | Telefonische acquisitie

Van koud bellen naar een warm contact. Dat wil iedereen toch graag? Maar hoe zit het nu toch precies met de verschillen?

03 april 2020

Getoond 1 tot en met 18 van 157 totaal, er zijn meerdere pagina's