Marketing

Wat staat er in een marketingplan?

En waarom zou ik er een moeten hebben?

Een marketingplan beschrijft hoe je inspeelt op de markt met als doel zoveel mogelijk verkopen. Door het schrijven van zo'n plan heb je een duidelijk beeld van de markt en haar behoeften. Zo kun je beter inspelen op veranderingen.

25 maart 2020 09 januari 2022

Hoe maak ik een marketingplan?

In tien stappen een marketingplan voor ondernemers

Wat voor een bedrijf je ook hebt, elke ondernemer krijgt te maken met marketing. Schrijf een marketingplan om goed voorbereid de wereld van morgen in te stappen.

13 mei 2016 18 december 2020

Wat is zoekmachine optimalisatie (SEO)?

Hoe zorg ik dat mijn website beter wordt gevonden?

Heb je al een website, maar heb je het idee dat er meer uit te halen valt? Het is verleidelijk om een nieuwe website te laten maken. Bespaar geld en steek je energie in het verbeteren van je website. Dat levert vaak veel meer op en doe je door zoekmachine optimalisatie.

23 januari 2017 04 december 2020

Voorbeeld marketingplan

Alle relevante zaken op een rij

Wat is goede marketing? Hoe kun jij dat doen? Op deze vraag zijn veel verschillende antwoorden mogelijk, want het moet bij jouw bedrijf passen. Toch is het handig om een voorbeeld te hebben. Kijk hier naar een voorbeeld marketingplan.

09 oktober 2019 30 november 2020

Hoe gebruik ik hashtags (#) in Twitter?

Vergroot je vindbaarheid in Twitter

Hashtags (#) zijn bedoeld om je tweets te koppelen aan een onderwerp. Zo kun je makkelijk zoeken welke andere twitteraars zich bezighouden met hetzelfde onderwerp.

02 april 2020

Wat is Twitter en wat kun je ermee?

Wat doe jij met Twitter?

Twitter jij al? In dit artikel leggen we uit wat Twitter precies is en wat je ermee kan. Wie weet hoor jij binnenkort ook tot die ruim 175 miljoen gebruikers wereldwijd.

02 april 2020

De do's en don'ts van guerrilla marketing

Hoe voorkom je merkenmisbruik?

Het is al een hele tijd geleden, maar herinner je de hondendrollen met vlaggetjes nog die in 1996 plotseling opdoken in Amsterdam? Het was een zogenaamde guerrilla marketingactie voor Hans Brinker Budget Hotels.

03 januari 2020

Wat is een concurrentieanalyse?

Het belang van kennis over je concurrenten

Houd altijd goed in de gaten wat je concurrenten doen. Bijvoorbeeld als je een nieuw product introduceert. Hoe ziet een goede concurrentieanalyse eruit?

17 oktober 2018

Hoe werkt Search Engine Advertising (SEA)?

Hoe kan ik online adverteren?

De eerder besproken manieren om je website beter gevonden te laten worden, zijn niet de enige methodes om extra bezoekers te genereren. Met behulp van advertenties (SEA) trek je ook bezoekers naar je website.

12 oktober 2018

Hoe bereik ik mijn doelgroep?

Goede communicatie kun je leren

Bijna onmogelijk lijkt het soms om je doelgroep te bereiken. Je doet er alles aan om je te onderscheiden van concurrenten. Maar hoe?

07 juni 2018

Help, ik betaal dubbel voor muziek!

Column | Waarom betalen voor Buma Stemra én SENA

Heel veel ondernemers verkeren in de veronderstelling dat ze twee keer moet betalen voor hetzelfde muziekgebruik. Dit is niet waar. Maar waar komt die gedacht vandaan?

18 april 2017

Hoe gebruik je e-mail als marketinginstrument?

Zet je product in de schijnwerpers

Voordat je gebruik gaat maken van e-mailmarketing is het wel verstandig om goed na te denken hoe je het gaat inzetten. Je wilt immers niet dat je e-mails zonder pardon in de spam-folder van je (potentiële) klanten belanden.

03 februari 2017

Hoe regel ik muziek in mijn winkel?

Bij welke muziekaanbieders kan ik terecht?

Je hebt besloten dat je bewuster muziek wil draaien in je winkel. Maar hoe regel je een installatie en hoe kom je aan de muziek? Een overzicht van de mogelijkheden en aanbieders.

02 juni 2016

Hoe regel ik muziek in mijn horecazaak?

Bij welke muziekaanbieders kan ik terecht?

Je hebt besloten dat je bewuster muziek wil draaien in je horecazaak. Maar hoe regel je een installatie en hoe kom je aan de muziek? Een overzicht van de mogelijkheden en aanbieders.

02 juni 2016

Hoe maak ik een online marketing campagne?

Praktisch stappenplan voor zoekmachine marketing (SEA)

Je wil gaan beginnen met een online reclame campagne, maar weet even niet waar je op moet letten. Dit stappenplan geeft je een kort en bondig overzicht.

29 maart 2016

Hoe trek ik meer publiek naar mijn horecazaak?

Doe je voordeel met feestdagen en het WK voetbal

De horeca heeft in de recessie klappen gehad. Daarom moet je als horeca-ondernemer initiatieven nemen om (extra) bezoekers te trekken en om te 'concurreren' met het alternatief van thuis dineren en thuis voetbal kijken.

26 augustus 2015

Googlr Mijn Bedrijf klaar voor het midden klein bedrijf

Ondernemer, ben jij ook klaar voor Googlr + Pages?

Googlr + bestond al een tijdje, maar dan alleen voor particulieren. Sinds kort kunnen ook merken en bedrijven zich aanmelden bij het sociale netwerk.

04 februari 2015

Stap 3: Kostenbewust investeren in klanten

Een concreet stappenplan naar meer klanten

Hoeveel marketingbudget, tijd en energie investeer ik in mijn klanten? Richt ik me op de acquisitie van nieuwe klanten? Behaal ik de meeste winst met het verkopen van meerdere producten aan eenzelfde klant?

20 november 2013

Getoond 1 tot en met 18 van 103 totaal, er zijn meerdere pagina's