Wat staat er in een marketingplan?
En waarom zou ik er een moeten hebben?
Een marketingplan beschrijft hoe je inspeelt op de markt met als doel zoveel mogelijk verkopen. Door het schrijven van zo'n plan heb je een duidelijk beeld van de markt en haar behoeften. Zo kun je beter inspelen op veranderingen.
Hoe maak ik een marketingplan?
In tien stappen een marketingplan voor ondernemers
Wat voor een bedrijf je ook hebt, elke ondernemer krijgt te maken met marketing. Schrijf een marketingplan om goed voorbereid de wereld van morgen in te stappen.
Wat is zoekmachine optimalisatie (SEO)?
Hoe zorg ik dat mijn website beter wordt gevonden?
Heb je al een website, maar heb je het idee dat er meer uit te halen valt? Het is verleidelijk om een nieuwe website te laten maken. Bespaar geld en steek je energie in het verbeteren van je website. Dat levert vaak veel meer op en doe je door zoekmachine optimalisatie.
Voorbeeld marketingplan
Alle relevante zaken op een rij
Wat is goede marketing? Hoe kun jij dat doen? Op deze vraag zijn veel verschillende antwoorden mogelijk, want het moet bij jouw bedrijf passen. Toch is het handig om een voorbeeld te hebben. Kijk hier naar een voorbeeld marketingplan.
Hoe gebruik ik hashtags (#) in Twitter?
Vergroot je vindbaarheid in Twitter
Hashtags (#) zijn bedoeld om je tweets te koppelen aan een onderwerp. Zo kun je makkelijk zoeken welke andere twitteraars zich bezighouden met hetzelfde onderwerp.
Wat is Twitter en wat kun je ermee?
Wat doe jij met Twitter?
Twitter jij al? In dit artikel leggen we uit wat Twitter precies is en wat je ermee kan. Wie weet hoor jij binnenkort ook tot die ruim 175 miljoen gebruikers wereldwijd.
De do's en don'ts van guerrilla marketing
Hoe voorkom je merkenmisbruik?
Het is al een hele tijd geleden, maar herinner je de hondendrollen met vlaggetjes nog die in 1996 plotseling opdoken in Amsterdam? Het was een zogenaamde guerrilla marketingactie voor Hans Brinker Budget Hotels.
Wat is een concurrentieanalyse?
Het belang van kennis over je concurrenten
Houd altijd goed in de gaten wat je concurrenten doen. Bijvoorbeeld als je een nieuw product introduceert. Hoe ziet een goede concurrentieanalyse eruit?
Hoe werkt Search Engine Advertising (SEA)?
Hoe kan ik online adverteren?
De eerder besproken manieren om je website beter gevonden te laten worden, zijn niet de enige methodes om extra bezoekers te genereren. Met behulp van advertenties (SEA) trek je ook bezoekers naar je website.
Hoe bereik ik mijn doelgroep?
Goede communicatie kun je leren
Bijna onmogelijk lijkt het soms om je doelgroep te bereiken. Je doet er alles aan om je te onderscheiden van concurrenten. Maar hoe?