Marketing

Voorbeeld marketingplan

Alle relevante zaken op een rij

Wat is goede marketing? Hoe kun jij dat doen? Op deze vraag zijn veel verschillende antwoorden mogelijk, want het moet bij jouw bedrijf passen. Toch is het handig om een voorbeeld te hebben. Kijk hier naar een voorbeeld marketingplan.

09 oktober 2019 30 november 2020

Wat staat er in een marketingplan?

En waarom zou ik er een moeten hebben?

Een marketingplan beschrijft hoe je inspeelt op de markt met als doel zoveel mogelijk verkopen. Door het schrijven van zo'n plan heb je een duidelijk beeld van de markt en haar behoeften. Zo kun je beter inspelen op veranderingen.

25 maart 2020 12 november 2020

Hoe gebruik ik hashtags (#) in Twitter?

Vergroot je vindbaarheid in Twitter

Hashtags (#) zijn bedoeld om je tweets te koppelen aan een onderwerp. Zo kun je makkelijk zoeken welke andere twitteraars zich bezighouden met hetzelfde onderwerp.

02 april 2020

Wat is Twitter en wat kun je ermee?

Wat doe jij met Twitter?

Twitter jij al? In dit artikel leggen we uit wat Twitter precies is en wat je ermee kan. Wie weet hoor jij binnenkort ook tot die ruim 175 miljoen gebruikers wereldwijd.

02 april 2020

De do's en don'ts van guerrilla marketing

Hoe voorkom je merkenmisbruik?

Het is al een hele tijd geleden, maar herinner je de hondendrollen met vlaggetjes nog die in 1996 plotseling opdoken in Amsterdam? Het was een zogenaamde guerrilla marketingactie voor Hans Brinker Budget Hotels.

03 januari 2020

Wat is een concurrentieanalyse?

Het belang van kennis over je concurrenten

Houd altijd goed in de gaten wat je concurrenten doen. Bijvoorbeeld als je een nieuw product introduceert. Hoe ziet een goede concurrentieanalyse eruit?

17 oktober 2018

Hoe werkt Search Engine Advertising (SEA)?

Hoe kan ik online adverteren?

De eerder besproken manieren om je website beter gevonden te laten worden, zijn niet de enige methodes om extra bezoekers te genereren. Met behulp van advertenties (SEA) trek je ook bezoekers naar je website.

12 oktober 2018

Hoe bereik ik mijn doelgroep?

Goede communicatie kun je leren

Bijna onmogelijk lijkt het soms om je doelgroep te bereiken. Je doet er alles aan om je te onderscheiden van concurrenten. Maar hoe?

07 juni 2018

Help, ik betaal dubbel voor muziek!

Column | Waarom betalen voor Buma Stemra én SENA

Heel veel ondernemers verkeren in de veronderstelling dat ze twee keer moet betalen voor hetzelfde muziekgebruik. Dit is niet waar. Maar waar komt die gedacht vandaan?

18 april 2017

Hoe gebruik je e-mail als marketinginstrument?

Zet je product in de schijnwerpers

Voordat je gebruik gaat maken van e-mailmarketing is het wel verstandig om goed na te denken hoe je het gaat inzetten. Je wilt immers niet dat je e-mails zonder pardon in de spam-folder van je (potentiële) klanten belanden.

03 februari 2017

Getoond 1 tot en met 10 van 103 totaal, er zijn meerdere pagina's