Marketing

Organisatie desk

Hoe bepaal ik mijn doelgroepen?

Doelgroep bepalen onmisbaar voor een succesvolle marketingstrategie

Het bepalen van de doelgroep is noodzakelijk voor een effectieve marketingstrategie. Het is verleidelijk om te denken dat jouw product of dienst voor iedereen geschikt is. Toch is het verstandig om goed in kaart te brengen voor wie jouw diensten of producten bedoeld zijn en wie je nou concreet wilt bereiken met welke boodschap.

25 maart 2020 29 juni 2021

Hoe start ik een webwinkel?

Tips voor het opstarten van je eigen webshop

Wil je graag een webshop starten? Dit is een populaire en laagdrempelige manier om te ondernemen. Deze slimme tips helpen je om goed van start te gaan.

12 oktober 2018 26 mei 2021

Je website promoten, zo doe je dat

Wees zelf actief op het internet

Behalve goed staan in zoekmachines kun je ook op andere manieren mensen naar je site trekken. Hoe hoger de' traffic' (bezoek) des te meer kans dat je er leads (verkopen) uit haalt.

02 april 2020 01 december 2020

Het belscript voor een verkoopgesprek

Hoe structureer je het verkoopgesprek?

Een belscript bevat een paar standaardzinnen in een vaste volgorde die je helpen het gesprek te structureren en tot het gewenste resultaat.

09 oktober 2019

Zakelijke adressen, zo kom je eraan

Tips om aan zakelijke adressen te komen

Een van de mogelijkheden om potentiële en bestaande klanten te bereiken is via direct mail. Hiervoor heb je wel zakelijke of particuliere adressen nodig. Hoe kom je daaraan?

12 september 2019

Hoe behoud ik mijn klanten?

Vaste klanten zorgen voor de meeste omzet

Het lijkt logisch dat als je klanten tevreden zijn, zij ook trouw aan je blijven. Onderzoek laat zien dat dit alleen zo is bij hele tevreden klanten. Met deze tips voor klantenbinding houd jij je klanten!

12 maart 2019

Hoe profiteer je als ondernemer van Sinterklaas?

Grijp het kinderfeest aan voor een leuke actie

Hij is weer in het land: de goedheiligman. Ook voor jou als ondernemer zijn er genoeg manieren om van deze feestelijke periode te profiteren.

23 november 2018

Starten met zoekmachine optimalisatie

Doet jouw website wat hij moet doen?

Klanten moeten je zowel offline of online kunnen vinden. SEO, zoekmachine optimalisatie en linkbuilding zijn dan termen die je om de oren vliegen. Iets waar je iets mee zou moeten, maar waar je steeds maar niet aan toe komt. Lees meer over online vindbaarheid, hoe je ermee start en hoe het van je to-do-lijst afkomt.

02 november 2018

Welke online kanalen kies ik voor mijn onderneming?

Advertorial

Er gaat bijna niets zo snel als de ontwikkelingen in de online wereld. Niet alleen qua technologie buitelen de nieuwe uitvindingen over elkaar heen, maar ook qua online kanalen krijg je steeds meer keus. Hoe bepaal je welke online kanalen je voor jouw onderneming inzet?

29 oktober 2018

Ondernemer Tim van Monkidoo krijgt een steuntje in de rug!

Wat is er zo mooi aan om ondernemers een zetje in de rug te geven? Wout van Wengerden, de Kwetsbare Held, zocht het uit. Namens Oxfam Novib hielp hij ondernemer Tim Bosman van het bedrijf Monkidoo, door met hem langs te gaan bij Tony Chocolonely's. Story held Joost gaf antwoord op de vraag: Hoe vertel ik mijn verhaal?

06 september 2018

Kerstmis in de zomer

Column Marianne van de Water | Koude acquisitie als het warm is

Onlangs werd ik gebeld door een leuk bedrijf met een propositie die ik niet iedere dag hoor. We raakten in gesprek en zoals hij verrast luisterde naar alle vragen die ik stelde over zijn bedrijf, zo luisterde ik met verbazing naar de uitdagingen die hij allemaal tegenkomt.

02 augustus 2018

Op welke kanalen kan ik adverteren voor mijn webwinkel?

Wat past het best bij jouw shop?

Past Facebook, LinkedIn, Beslist.nl of Marktplaats het best bij jou? Er zijn veel kanalen waarop je jouw webshop onder de aandacht kunt brengen. Een vergelijking van een aantal populaire kanalen.

02 augustus 2018

Artificial intelligence, NLP, chatbots en CRM

De toekomst van sales en marketing

Heb jij al een salesrobot in dienst? In de (nabije) toekomst misschien wel. In dit artikel lees je meer over de ontwikkelingen en verwachtingen op het gebied van sales en marketing en het effect op jouw onderneming.

02 augustus 2018

Zo kom je tot de ideale opstelling van jouw sales organisatie

Column Terry van den Bemt | Het farmer- en huntermodel heeft z’n tijd gehad

De afgelopen jaren heb ik – en met mij ongetwijfeld veel commercieel directeuren, managers en ondernemers – meermaals nagedacht over hoe we een commerciële organisatie het beste kunnen inrichten. Vragen als: hoe haal ik het beste uit mijn salesteam; hoe zorg ik dat iedereen vanuit zijn kracht werkt; hoe bied ik mijn talenten voldoende perspectief; en hoe zorg ik voor genoeg groei om de stap naar de volgende fase te kunnen maken?

02 augustus 2018

Hoe gebruik ik media in mijn marketingstrategie?

Drie groepen media waarvan je gebruikmaakt

Als je over digitale marketing praat, dan denk je al snel aan betaalde reclames. Marketing op je eigen websites en free publicity via andere websites zien ondernemers nog weleens over het hoofd, terwijl een mix van allerlei mediagroepen je juist veel opleveren. Wat houden deze groepen in en hoe moet je ervan gebruikmaken?

14 juni 2018

Klanten trekken met goede content

Column Linda Krijns | Mix 4 soorten content

Meer klanten trekken naar je website of naar de fysieke locatie(s) van je bedrijf kan met aantrekkelijke content. Vaak is het lastig om te bedenken met welke content je die nieuwe klant kunt overtuigen van je meerwaarde. Het antwoord zit hem in de juiste mix van vier soorten content.

14 juni 2018

De kracht van een goede slogan voor je bedrijf

"Een deuk van heb ik Joustra": sterk of zwak?

"Een deuk van heb ik Joustra" is door radiozender Veronica tot slechtste slogan van 2013 verkozen. Maar is de slogan wel echt slecht? Waaraan moet een goede bedrijfsslogan voldoen?

19 april 2018

Weekly Hangout: MVO als marketingmiddel

Hoe kun je MVO correct inzetten als marketinginstrument?

'Wij zijn groen!', 'Wij helpen de maatschappij!'. Bedrijven roepen het van de daken. Maar werkt dit ook? Zit de consument hierop te wachten? In onze wekelijkse uitzending van 28 januari spreken we over het inzetten van maatschappelijk verantwoord ondernemen (mvo) als marketinginstrument. Wat moet je wel en wat vooral niet doen?

19 april 2018

Getoond 1 tot en met 18 van 44 totaal, er zijn meerdere pagina's