De ideale werkgever als merk

In deze tijd van hoge arbeidsmobiliteit en lage werkloosheid is ‘employer branding’ het moderne toverwoord van bedrijven geworden. Employer branding geeft weer hoe je als werkgever wordt beschouwd en ervaren. In het beste geval zorgt het ervoor dat (toekomstige) werknemers de onderneming als ideale werkgever gaan zien.

Om nieuwe werknemers te vinden en het personeel tevreden te houden, is het belang van een aantrekkelijk werkgeversmerk groter dan ooit. Maar de grote vraag is natuurlijk: hoe pak je dit aan?

Daarvoor is het allereerst van belang om te weten wat de identiteit van de organisatie is. Het gaat daarbij om vragen als: wat maakt het bedrijf uniek en waarom willen mensen er graag werken? Is het de geweldige werksfeer, de nadruk op persoonlijke ontwikkeling, gaat het juist om maatschappelijke betrokkenheid of uitstekende arbeidsvoorwaarden? Vervolgens is het de kunst om deze boodschap geloofwaardig en authentiek kenbaar te maken. Vlogs, blogs en berichten op social media van werknemers kunnen daarin bijvoorbeeld een rol spelen.

In dit onmisbare stappenplan vindt u tien belangrijke aandachtspunten die u kunt inzetten voor succesvolle employer branding, van het mobiliseren van het hele bedrijf tot het meten van de resultaten.

Voor employer branding zijn geen grote budgetten en dure campagnes nodig, wel een kritische en eerlijke blik naar de onderneming. Door dit vervolgens effectief in te zetten, bijvoorbeeld via een informatieve werken bij-site trekt u precies de kandidaten waarnaar u op zoek bent.

 


Dossiers

Praat met ons mee op

MKB Servicedesk
Postadres
Postbus 40273
3504 AB Utrecht

Bezoekadres - kantoor Agency No9:
Spaklerweg 53
1114 AE Amsterdam
Tel: 088 652 00 50

Toegevoegd

U kunt verder winkelen of de bestelling afronden.

Afronden
MKB Servicedesk maakt gebruik van cookies
/7158/cookieverklaring-mkb-servicedesk.htm
 Meer informatie
 Melding sluiten