"Uiteindelijk gaat het allemaal om vertrouwen"

Bekijk het webinar over Handelspartners over de grens

29 november 2013

Bij het veroveren van nieuwe markten gaat het om betrouwbare informatie en de juiste contacten. Ondernemers Dirk Jan Kootstra, Philip Keckeis en Hubert von Heijden vertellen hoe ze dit hebben aangepakt.

Internationaal kun je groeien, maar je hebt wel partners nodig die je kunnen helpen andere markten te betreden. Maar hoe vind je deze partners, hoe weet je of iemand betrouwbaar is en welke instanties kunnen je helpen bij het betreden van een nieuwe markt?  Dit soort vragen komt aan de orde in het webinar, dat dinsdag 21 mei werd uitgezonden. Te gast in het webinar zijn: 

  • Dirk Jan Kootstra. Zijn bedrijf Pontis Engineering heeft vestigingen in China en Amerika en werkt voor 95 procent in het buitenland. Kootstra werkt er nu hard aan om voet aan de grond te krijgen in de jachtbouwsector in Brazilië. 

  • Philip Keckeis is international business developer voor TradeTracker, een bedrijf in online marketing. Het bedrijf is al actief in zeventien Europese landen en wil nu Azië en Zuid-Amerika veroveren. 

  • Hubert von Heijden zette in 2008 Flexotels op, verplaatsbare hotelkamers die kunnen worden ingezet bij evenementen. Zijn bedrijf was bijvoorbeeld actief bij muziekfestivals in Duitsland en België, de Franse race 24 uur LeMans en de Olympische Spelen in Londen van 2012.