"We hebben geen cc-cultuur meer"

Ondernemer over CRM | Interview Hans Knipscheer

20 oktober 2017

Vanuit de schoolbanken begon Hans Knipscheer in 1996 met ondernemen. De oprichter en eigenaar van Racktime, CatchYourTalent en URD Solutions vertelt hoe zijn bedrijven succesvol kunnen zijn, mede dankzij een goed CRM-systeem.

Whitepaper Customer Relationship Management (CRM)

Van eenmalig contact tot vaste klant

CRM, facturatie en projectmanagement in 1 online tool

Naam: Hans Knipscheer

Functie: Oprichter en eigenaar

Bedrijf: Racktime, CatchYourTalent en URD Solutions

Aantal medewerkers: 60 fulltimers + 300 parttimers

Efficiënter ondernemen

"Ik heb drie bedrijven die eerst met verschillende systemen werkten en eigen processen en documenten", vertelt Knipscheer. "Dat is nu allemaal samengevoegd en aangesloten op één CRM-platform. Het sales-, order-, en facturatieproces is inmiddels 100 procent op orde en we werken een stuk efficiënter.”

"De chat-functie binnen het CRM-systeem is ook ideaal. Het interne mailverkeer bij Racktime is met 60 tot 70 procent teruggedrongen. Dat werkt bevrijdend. Het werken gaat efficiënter en sneller en er bestaat nu geen cc-cultuur meer."

Klantgerichte dienstverlening

"Ons CRM stelt ons in staat betere diensten te verlenen aan onze klanten. We zijn hierin zelfs zo ver gegaan dat we ons bedrijf een andere tagline hebben gegeven: The Fieldcare Company, ‘de manier van slim samenwerken om betere resultaten te behalen in het veld’."

"Via het CRM-platform zijn medewerkers live met elkaar en met klanten verbonden. Ze kunnen zo real-time kansen en bedreigingen constateren. Een opmerking of bezoekrapport verdwijnt niet meer in een managementrapportage met actiepunten die tegen de tijd dat ze worden gelezen achterhaald zijn. Onze mensen kunnen direct schakelen met onze klanten. Klanten zijn niet gewend dat ze direct en open worden betrokken. Dit geeft een boost aan onze sales en dienstverlening."

Alles-in-1

“We waren niet tevreden met ons systeem. Toen ik eenmaal kennis kreeg van de platform-gedachte van Salesforce was ik snel verkocht. Ik heb geen groot internationaal bedrijf met een grote beslissingsstructuur, dus samen met mijn businesspartner kon ik snel de keuze maken."

"Voor ons is het heel aantrekkelijk dat je zakelijke business apps op je eigen systemen naadloos kunt aansluiten. Ik wilde alle processen beschikbaar hebben binnen één geïntegreerd systeem. Dat hebben we nu voor elkaar."

Implementatie

"Binnen het bedrijf stonden er vanzelf ambassadeurs op die met het CRM-systeem aan de slag gingen en de functies uitlegden aan collega’s. Nu is er per onderdeel iemand verantwoordelijk om onze admin bij te staan met vragen en klachten over het systeem."

Meer ervaringen van ondernemers met CRM? Lees het gratis whitepaper Customer Relationship Management.

Auteur

Raphael Klees