Organisatie desk

Organisatie desk

Hoe betrek je je medewerkers bij de missie van je bedrijf?

In 3 stappen naar medewerkers met een missie

Het betrekken van je medewerkers bij je missie heeft veel voordelen. Zo zorg je ervoor dat de neuzen dezelfde kant op staan, dat je team voldoening haalt uit hun werk en dat het doel dat je hebt met jouw bedrijf ook bij klanten goed overkomt. Maar hoe betrek je je medewerkers bij je missie?

14 januari 2022

Van missie naar mooiere wereld: Zo verwerk je duurzaamheid in je strategie

Stappenplan voor het opstellen van een mission statement en KPI’s

Als je je plek als bedrijf in de toekomst zeker wilt stellen, moet je met duurzaamheid aan de slag. Een goede manier om daarmee te beginnen, is door een missie en doelen op te stellen die laten zien waar je als bedrijf aan bij wilt dragen. Maar hoe pak je dat aan?

14 januari 2022

Mag je personeel dwingen vakantiedagen op te nemen?

Regels rond verplichte vrije dagen opleggen

Eind december of in de zomer is het in sommige branches heel rustig. Of er is weinig werk vanwege externe factoren, zoals tijdens de coronapandemie. Mag je in zulke gevallen personeel verplichten om vrije dagen op te nemen? De regels op een rij.

25 maart 2020 24 december 2021

Hoe laat ik mijn bedrijf groeien?

Alles over ambitie, groeiplannen en financiering

Je hebt de ambitie om je bedrijf te laten uitgroeien tot een bepalende speler in de markt. Of de zaken lopen zo goed dat je tegen nieuwe uitdagingen aanloopt: operationeel, organisatorisch of financieel. Ongeacht of je nu wílt of móét groeien: hoe pak je zo'n intensief proces aan en hoe kom je aan de nodige middelen?

19 maart 2020 03 september 2021

5x handige online agenda

Altijd en overal afspraken maken

Je hebt je smartphone altijd bij de hand - toch? Zo ja, dan kun je je papieren agenda wel wegdoen. Met een online agenda kun je altijd en overal afspraken maken, bijwerken en synchroniseren.

25 maart 2020 27 augustus 2021

Hoe kun je een goed jaarplan maken?

Maak werk van je jaarplan en bereik meer van je doelstellingen

De meeste organisaties werken met een jaarplan. De realiteit is echter dat het jaarplan niet realistisch of niet concreet genoeg is, waardoor het al snel losgelaten wordt. Toch kan een jaarplan een nuttig hulpmiddel zijn om je doelstellingen te bereiken. Waarom zou je een jaarplanning maken? En hoe kun je een goed jaarplan maken?

27 augustus 2021

Hoe gebruiken anderen een CRM?

‘CRM helpt ons meer en sneller te verkopen aan klanten die steeds loyaler worden’

Wat als je overweegt om met een CRM-systeem te gaan werken; hoe kom je dan aan de juiste informatie? CRM-systemen zijn er immers in allerlei soorten en maten - en wat doen ze nou eigenlijk precies? Kun je je klantrelaties verbeteren met CRM? Je interne communicatie optimaliseren? Lead-conversieratio’s verhogen? We gingen in gesprek met collega-ondernemers over CRM om de antwoorden op deze vragen te vinden.

21 november 2018 27 augustus 2021

De gunfactor in de strijd bij klantenwerving

Column Marianne van de Water | Acquisitie is leuk

Wat is het toch jammer dat ik zo vaak hoor: ‘gadverdamme, koude acquisitie’. En dat terwijl ik er zó enthousiast over ben. Mijn doel is om in heel Nederland alle (startende) ondernemers en accountmanagers met andere ogen te laten kijken naar telefonische acquisitie. Acquisitie is namelijk leuk en is een prima tool om klanten mee te werven.

02 augustus 2018 27 augustus 2021

Telefonische Communicatie moet zijn als een bikini

Column Marianne van de Water | Quorum Preliminary Sales

Strak, het essentiële omvattend en aandacht trekkend! Zo, is dat even een zonnige binnenkomer! Ik schoot hardop in de lach toen ik deze tekst onder ogen kreeg. Kan ik hierover wel een column schrijven?

02 augustus 2018 27 augustus 2021

Recept voor telefonische acquisitie

Voor startende ondernemers

Veel ondernemers hebben mooie plannen: van een hardloopwedstrijd, van je nieuwe baan, een nieuw gezin of starten met afvallen…Allemaal goede voornemens. En starten met koude (telefonische) acquisitie? Stond die ook op je lijstje?

02 augustus 2018 27 augustus 2021

Netwerken: goed idee

Column jurist Pauline de Boer

Onderschat niet de kracht van netwerken. Voor jou als ondernemer is het niet alleen een goede manier om je product of dienst onder de aandacht te brengen, maar ook een belangrijk middel om te klankborden met andere ondernemers.

02 augustus 2018 27 augustus 2021

Onderhandelen van A tot Z

De 5 meest voorkomende fouten

De basisregel bij onderhandelingen is altijd hetzelfde. Of je nu met partners, klanten of investeerders praat, je wilt de best mogelijke deal maken voor alle partijen. Het is dus niet de bedoeling om de tegenpartij te verslaan!

21 november 2018 27 augustus 2021

Hoe CRM je helpt beter te delegeren

Niet alles zelf doen, maar toch controle houden

Als ondernemer kan het moeilijk zijn om werk uit handen te geven. Stiekem wil je gewoon alles zelf doen, maar als je wilt groeien moet je vroeg of laat leren om te delegeren. CRM kan daarbij een verrassend krachtig hulpmiddel zijn.

29 november 2017 27 augustus 2021

5x Efficiënte urenregistratie software

Nooit meer uren bijhouden in Excel!

Veel ondernemers en hun medewerkers zijn uren tijd kwijt aan hun urenregistraties - ironisch. Gelukkig bestaan er ook urenregistratiesystemen die wél in jouw voordeel werken. Zo weet jij als ondernemer hoe declarabel jouw medewerkers en opdrachten met een vaste projectprijs zijn. Wij namen vijf systemen onder loep, zodat jij een weloverwogen keus kan maken welke urenregistratie software het best bij jou past.

27 november 2018 27 augustus 2021

6 manieren om tijd te winnen met apps in de cloud

Online tools die geld en tijd besparen

De belangrijkste voordelen van de cloud voor het mkb ken je waarschijnlijk wel. De kosten liggen laag, het is toekomstgericht, en je hoeft niets uit te geven aan duur IT-personeel. De besparing in tijd wordt vaak onderbelicht. Wist je dat je met apps veel efficiënter kunt werken?

23 december 2019 27 augustus 2021

5 tools om productiever te werken

Haal meer uit je onderneming met deze software en tools

In de waan van de dag ga je maar door en door en door. Af en toe is een pas op de plaats niet verkeerd. Een moment waarop je ‘aan de winkel’ in plaats van ‘in de winkel’ werkt, zodat je in drukke periodes efficiënter kunt zijn en meer uit je bedrijf kan halen. Hoe? Met behulp van de juiste tools lopen de zaken het hele jaar door op rolletjes.

09 juli 2018 27 augustus 2021

Projectmanagement: ‘leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker’

Slimmer projectmanagement voor ondernemers

Hoe kleiner je bedrijf, des te groter de impact van een mislukt project. Daarom is projectmanagement juist voor het mkb belangrijk. Hoewel ieder project uniek is, met eigen doelstellingen en tijdlijn, kun je ze wel allemaal volgens dezelfde werkmethode laten slagen.

21 november 2018 27 augustus 2021

Thuiswerkbeleid opstellen? Zo pak je het aan

Hulp om je aan te passen aan het nieuwe normaal

Thuiswerken is in korte tijd noodgedwongen de norm geworden voor een groot deel van werkend Nederland. Veel bedrijven hebben hiervan de voordelen ervaren en hebben besloten thuiswerken op te nemen in hun beleid. Ze stappen over op hybride werken. Natuurlijk moet je het thuiswerken dan wel goed reguleren, bijvoorbeeld met een thuiswerkbeleid. Hoe stel je een thuiswerkbeleid op?

13 juli 2021

Getoond 1 tot en met 18 van 201 totaal, er zijn meerdere pagina's