Heb jij het vitaalste bedrijf van Nederland?

MKB-Nederland geeft startsein voor de ElkeDagBeterAwards 2014

11 maart 2014

MKB-Nederland is op zoek naar het vitaalste bedrijf van Nederland, via een speciaal in het leven geroepen award: de ElkeDagBeterAward. Het bedrijf dat het meest duurzaam met het personeel omgaat, krijgt uiteindelijk de prijs. Wil jij kans maken? Je kunt je nog inschrijven tot en met 27 maart.

De ElkeDagBeterAward wordt uitgereikt tijdens de Week van de Ondernemer. 

Eerste winnaar

MKB-Nederland reikt de prijs voor het tweede achtereenvolgende jaar uit. Afgelopen jaar mocht Hoppenbrouwers Elektrotechniek uit Udenhout zich het vitaalste bedrijf van Nederland noemen. Volgens de jury investeerde het bedrijf integer in werknemers, was er een omslag in de bedrijfsvoering waarneembaar en boekte het bedrijf duidelijk resultaat door de kracht van werknemers te gebruiken.

Inschrijven

Werkgevers in het mkb kunnen zich nog tot en met 27 maart inschrijven voor de ElkeDagBeterAward 2014 via www.ElkeDagBeter.nu. Een jury onder leiding van Rob Slagmolen (secretaris arbeidsmarkt MKB-Nederland en VNO-NCW) kiest uit de aanmeldingen drie finalisten. Daarbij wordt gelet op vitaliteit (gezondheid van de werknemers), mobiliteit (stappen maken binnen de onderneming) en excelleren (het beste uit medewerkers halen).

Wie wint de prijs?

Het publiek mag uiteindelijk via de website www.ElkeDagBeter.nu bepalen welke finalist de prijs verdient. Het publiek kan vanaf 31 maart online (via de Facebook-pagina ElkeDagBeter.nu) zijn stem uitbrengen. Tijdens de Week van de Ondernemer, die van 8 tot en met 10 april wordt gehouden in het Beatrix Theater in Utrecht, wordt de prijs uitgereikt door de voorzitter van MKB-Nederland, Michaël van Straalen.

Duurzame inzetbaarheid

De ElkeDagBeterAward is onderdeel van de campagne ElkeDagBeter.nu, waarmee MKB-Nederland aandacht vraagt voor duurzame inzetbaarheid van werknemers. Door vergrijzing ontstaat de komende jaren een tekort aan arbeidskrachten. Veel grote bedrijven hebben al maatregelen getroffen om ook in de toekomst verzekerd te zijn van goede werknemers. Veel mkb-bedrijven nog niet. ElkeDagBeter.nu wijst werkgevers op het belang van investeren in bijvoorbeeld mobiliteit, gezondheid en scholing. De campagne wordt mogelijk gemaakt door het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid (SZW).

Auteur

Lenneke Arts