De meerwaarde van de Nederlandse virtual assistant

Column Annemarie Kap, Janny Siepel en Marjolein van der Linden
Het is 2017, de wereld ligt open, je kunt werken waar, hoe en met wie je wilt. Je brainstormt met mensen die je anders nooit had ontmoet, waardoor ideeën meer dan ooit grensoverschrijdend zijn. Uit deze ontwikkelingen is een keur aan nieuwe beroepen ontstaan, waaronder dat van Virtueel Assistent (VA). En daar willen wij het graag even met je over hebben.

Waarom een Nederlandse VA in die open, virtuele wereld?

VA’s kunnen hun werk waar ook vandaan doen, dus je bent niet gebonden aan samenwerking ter plaatse of zelfs in eigen land. Over het algemeen zijn Nederlandse VA's hoogopgeleid en beschikken over veel ervaring, waardoor ze aan een half woord genoeg hebben. Geen eindeloze mailwisselingen over de uitvoering van de opdracht, dat scheelt tijd! Daarbij fungeert de VA in Nederland vaak ook als PA (Personal Assistant). Al voert hij/zij niet alle opdrachten persoonlijk uit, hij/zij zorgt wel dat het gebeurt, daar heb jij geen omkijken naar. One-stop- shopping dus: jij zegt wat je wilt, hij/zij lost het op. Natuurlijk binnen de afspraken die vooraf zijn gemaakt over tarieven, vertrouwelijkheid, tijdsduur etc. Jij hoeft in elk geval niet voor elke klus een opdracht uit te zetten en een VA te selecteren. Want zeg nou zelf: daar heb je toch helemaal geen tijd voor? Dat was nou precies waarom je een VA nodig had!
 

De meerwaarde van een VA dichtbij huis

Zoals eerder gezegd, lijkt dat in de huidige virtuele wereld niet erg van belang. Maar een Nederlandse VA weet de weg naar en binnen instanties, kan communiceren in de eigen taal en kent de mores van het Nederlandse zakenleven. En wat dacht je van tijdsverschil? Heb jij een spoedklus die binnen een uur gedaan moet worden, is het nacht aan de andere kant van de wereld! Niet handig!
 

Wat is een VA eigenlijk precies en wat doet die?

Een VA neemt in de regel taken op zich waar jij als ondernemer minder goed in bent, geen tijd voor hebt, of niet interessant vindt. Zo kan jij je bezighouden met datgene waar je verstand van hebt, waardoor jouw bedrijf kansen krijgt te groeien. En als je kiest voor een VA die zelf ook ondernemer is, is hij/zij een uitstekende sparringpartner bij vraagstukken omtrent je business. Ook voor simpele klusjes draait hij/zij de hand niet om en daarbij heeft hij/zij kennis van allerlei superhandige tools die jouw ondernemersleven leuker en makkelijker maken en deelt die graag. Jij vraagt, je VA draait. Zo simpel is het! 

 

Hoe werkt dat voor jou?

Elke ondernemer heeft specifieke wensen en behoeften en daar stemt een VA het aanbod op af. En ligt jouw vraag niet binnen zijn/haar expertise, dan verwijst hij/zij door naar een collega die perfect bij jou past.
 
Wil je weten hoe dat dan werkt? Als je vragen hebt, beantwoorden we die graag!
 
Deze blog is een co-productie van:
Annemarie Kap – ANKA Taalservices
Janny Siepel – All-yours
Marjolein van der Linden – MarjoleinInschakelen / Office Heroes

Praat met ons mee op

MKB Servicedesk
Postadres
Postbus 40273
3504 AB Utrecht

Bezoekadres:
Reactorweg 9a
3542 AD Utrecht
Tel: 088 652 00 50

Toegevoegd

U kunt verder winkelen of de bestelling afronden.

Afronden
MKB Servicedesk maakt gebruik van cookies
/7158/cookieverklaring-mkb-servicedesk.htm
 Meer informatie
 Melding sluiten